Kvalita vozů vyráběných koncernem Volkswagen je minimálně u ojetých automobilů v cenové kategorii nad 200 000 Kč o poznání vyšší, než třeba u populárních modelů korejské značky Hyundai, stejně jako Dacie nebo Fordu.

Výsledky tohoto žebříčku spolehlivosti (sestaveného od nejhoršího vozu k nejlepšímu) zjistíte při prohlížení přiložené fotogalerie.

Vyplývá to z hodnocení, které celkem pro 19 aut vystavili zkušení automechanici. Vítězem testu v této kategorii se stala Škoda Octavia III (výroba od roku 2012 do roku 2019).

Mezi nejpopulárnějšími ojetými vozy, které se prohánějí po českých silnicích, je Octavia III jedničkou. "Doporučilo by ji devadesát procent našich mechaniků. Přesto se samozřejmě najdou případy, kdy s touto Octavií musíte zajet do autoservisu. Profesionálové u tohoto modelu nejčastěji opravují vadnou elektroinstalaci, EGR ventil a přední silentbloky, někdy také tečou přední tlumiče,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

Na druhém místě se v průzkumu umístila Škoda Superb III (ve výrobě od roku 2015), další pozice patřily Volkswagenům. Známku 2,4 si vysloužil Passat B8 (2014) a Golf VII (2012-2019), známku 2,5 obdržel Tiguan I (2007-2016). „ Vůz Superb je držitelem titulu Auto roku 2016 a doporučila by ho naprostá většina našich mechaniků. Jedná se o první vozidlo v historii mladoboleslavské značky, které nabízí adaptivní podvozek DCC. Poměrně často se ale u něj porouchávalo tlačítko start-stop, vůz má rovněž potíže se vstřikovači, rychlejším opotřebením brzd nebo se zavěšením nápravy,“ doplňuje Krejčí.

Korejské vozy trápí zkraty

U Volkswagenů si podle něho řidiči často stěžovali na problémy se zamykáním dveří. Řadu potíží měly Volkswageny i s rozvody, u modelu B8 se rychle opotřebovávaly zejména zadní brzdy, Tiguan trápily stabilizační tyče.

Nejhůře si v anketě vedly vozy značky Hyundai. Mezi pěti nejhoršími vozy obsadily dokonce čtyři příčky, mezi ně se vklínila pouze Škoda Superb II. Úplně nejhůře dopadly modely i30 III (od 2016) a iX35 (2009-2015). „Pokud vítězné škodovky měly problémy s elektroinstalací, tak oproti automobilům značky Hyundai byly tyto potíže téměř zanedbatelné. Například iX35 se velmi často potýká se zkraty a to zejména u klimatizací, u i30 trpí senzor TPMS. U vozů Hyundai je velmi rozšířeným problémem koroze, špatné odhlučnění a nízká výdrž spojky i brzd,“ popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

Výzkum probíhal v loňském roce a zohledňoval výsledky vozidel ve třech cenových kategoriích - do 100, do 200 a nad 200 tisíc Kč.