Kvalita vozů vyráběných koncernem Volkswagen je minimálně u ojetých automobilů v cenové kategorii nad 200 000 Kč o poznání vyšší, než třeba u populárních modelů korejské značky Hyundai, stejně jako Dacie nebo Fordu.

Výsledky tohoto žebříčku spolehlivosti (sestaveného od nejhoršího vozu k nejlepšímu) zjistíte při prohlížení přiložené fotogalerie.

Vyplývá to z hodnocení, které celkem pro 19 aut vystavili zkušení automechanici. Vítězem testu v této kategorii se stala Škoda Octavia III (výroba od roku 2012 do roku 2019).

Toyota Yaris třetí generace
Doporučení od automechaniků: Jaké ojetiny vybrat v cenách do 100 a 200 tisíc Kč

Mezi nejpopulárnějšími ojetými vozy, které se prohánějí po českých silnicích, je Octavia III jedničkou. "Doporučilo by ji devadesát procent našich mechaniků. Přesto se samozřejmě najdou případy, kdy s touto Octavií musíte zajet do autoservisu. Profesionálové u tohoto modelu nejčastěji opravují vadnou elektroinstalaci, EGR ventil a přední silentbloky, někdy také tečou přední tlumiče,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

Na druhém místě se v průzkumu umístila Škoda Superb III (ve výrobě od roku 2015), další pozice patřily Volkswagenům. Známku 2,4 si vysloužil Passat B8 (2014) a Golf VII (2012-2019), známku 2,5 obdržel Tiguan I (2007-2016). „ Vůz Superb je držitelem titulu Auto roku 2016 a doporučila by ho naprostá většina našich mechaniků. Jedná se o první vozidlo v historii mladoboleslavské značky, které nabízí adaptivní podvozek DCC. Poměrně často se ale u něj porouchávalo tlačítko start-stop, vůz má rovněž potíže se vstřikovači, rychlejším opotřebením brzd nebo se zavěšením nápravy,“ doplňuje Krejčí.

Korejské vozy trápí zkraty

U Volkswagenů si podle něho řidiči často stěžovali na problémy se zamykáním dveří. Řadu potíží měly Volkswageny i s rozvody, u modelu B8 se rychle opotřebovávaly zejména zadní brzdy, Tiguan trápily stabilizační tyče.

Nejhůře si v anketě vedly vozy značky Hyundai. Mezi pěti nejhoršími vozy obsadily dokonce čtyři příčky, mezi ně se vklínila pouze Škoda Superb II. Úplně nejhůře dopadly modely i30 III (od 2016) a iX35 (2009-2015). „Pokud vítězné škodovky měly problémy s elektroinstalací, tak oproti automobilům značky Hyundai byly tyto potíže téměř zanedbatelné. Například iX35 se velmi často potýká se zkraty a to zejména u klimatizací, u i30 trpí senzor TPMS. U vozů Hyundai je velmi rozšířeným problémem koroze, špatné odhlučnění a nízká výdrž spojky i brzd,“ popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

Stále nejluxusnějším vozem v nabídce "státního autobazaru" je Porsche 911 GT3
Státní autobazar zlevnil nabízené Porsche, prodává také "zaniklé" BMW

Výzkum probíhal v loňském roce a zohledňoval výsledky vozidel ve třech cenových kategoriích - do 100, do 200 a nad 200 tisíc Kč.