Na první, ale i na druhý a třetí pohled, vypadá černý Sharan stejně usedle jako každý jiný. Je to prostě MPV s vysokou stavbou, střešními nosiči, tažným zařízením a jen neoriginální kola a mračítka na světlech napovídají, že se tatík od rodiny snažil vtisknout svému autu trochu šmrnc.

Nejinak je tomu i v sedmimístném, po 228 tisících kilometrech poněkud obnošeném interiéru. Ani tady nic nenapovídá, že by měl tento konkrétní Sharan vystupovat z řady.

Jenže potom jsou tu faktory, které na první pohled vidět nejsou. Pod kapotou se ukrývá vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru, jehož standardní výkon 190 koní je pro Sharana už tak docela důstojný. Ani taková porce ale majiteli auta ke štěstí nestačila, a tak před třemi lety, když měl vůz najeto 154 000 kilometrů, začal jednat.

Sharan s přeplňovaným motorem 2.8 V6.

Motor byl osazen jinými vačkami, turbodmychadlem Garrett GT30, vodním mezichladičem, celonerezovým výfukovým systémem a dokonce vstřikováním vody s metanem. Převodovka byla vyměněna za silnější, ovšem stále spolupracuje s původním pohonem všech čtyř kol.

Ve výsledku má Sharan 440 koní výkonu a při závodech na světlech vám ostudu rozhodně neudělá. Jaká je ale dynamika, to inzerát na německém eBay bohužel neříká.

Ideální je, že má Sharan všechny německé papíry v naprostém pořádku, ačkoliv přestavba na turbomotor samozřejmě nikde zapsaná není. Vše je ovšem provedeno natolik nenápadně, že pokud se nebudete před policií svým dvakrát silnějším motorem moc chlubit, najezdíte hromadu šťastných kilometrů. Cena "Kup teď" je stanovena na 11 690 eur, tedy v přepočtu na asi 319 tisíc korun.