Ne vždy se zadaří. Na tyto ojeté škodovky raději zapomeňte
Auta české značky Škoda na tuzemských silnicích dominují. A škodovka vládne nejen v prodeji nových aut, ale o její vozy je největší zájem i mezi ojetinami. Mladoboleslavská automobilka má v tomto směru velmi dobrou pověst, přesto i v její novodobé historii se odehrálo pár přešlapů.
Většina těchto přešlapů, ze kterých jsou dnes velmi rizikové ojetiny schopné připravit vám nehezké servisní náklady, úzce souvisí s přešlapy mateřského Volkswagenu. Obecně lze potvrdit, že co se sype u Volkswagenu, sype se i ve Škodě. Na druhou stranu vždycky existuje spolehlivější a mnohdy i lepší alternativa k dané kombinaci modelu a motorizace.
Škoda Superb I 2.5 TDI
O co jde: Začneme rovnou autem, u kterého může být nastalý průšvih (a nastane docela určitě) snad nejdražší. Jedničkový Superb s naftovým šestiválcem 2.5 TDI slibuje spoustu komfortu, kultivovanosti a výborné dynamiky. Navíc s rozumnou spotřebou. Jenže to vše je zároveň vykoupeno mizernou spolehlivostí. Obecně je šestiválec 2.5 TDI v osobních autech koncernu Volkswagen považován za problematický motor.
Co je špatně: Největší problém spočívá v prodloužených intervalech výměn oleje, které minimálně první majitelé dodržovali. Motor se tak postupně začne zadírat a tento problém se nejprve objeví u vaček. Jen jejich výměna vyjde na balík, ale většinou se po rozebrání objeví i další problémy, takže na celkovou generálku si připravte kolem 50 tisíc. A to jsem ještě nezačal o závadách vstřikování nebo o převodovkách, kterým dává motor pořádně zabrat.
Co místo toho: Když šestiválcového Superba, tak jedině na benzín. Atmosférický motor o objemu 2,8 litru je kultivovaný, dobře jede a jediné, s čím se budete muset smířit, je vyšší spotřeba benzínu a přirozená spotřeba oleje. Jinak se jedná o bytelný motor na dlouhé časy.
Škoda Octavia RS II 2.0 TDI PD
O co jde: Sportovně laděná Octavia RS nabízí šikovný způsob, jak kombinovat rychlost s vysokou užitnou hodnotou. Většina lidí sáhne po naftové verzi, která sice není tak charakterní jako ta benzínová, ale jezdí s nižší spotřebou. A tou se majitelé Octavií obecně docela rádi chlubí… Pozor však na strašáka v podobě šestnáctiventilového dvoulitru se vstřikovacím systémem Piezo-Pumpe-Düse.
Co je špatně: Jedním problémem jsou samotné vstřiky, které často odchází a stojí velké peníze. Dále jsou problematické filtry pevných částic, ale také dvouhmotové setrvačníky, jejichž opotřebení lze poznat podle dobře známého zvuku „helikoptéry“. Šestnáct ventilů navíc znamenalo i strukturálně oslabenou hlavu motoru, náchylnou na praskání.
Co místo toho: Co se týče dvojkové Octavie RS před faceliftem, jedinou rozumnou volbou je benzínová varianta, která je vybavena výkonnějším motorem 2.0 TFSI se stále rozumnou spotřebou a dobrou spolehlivostí. Případně se vyplatí připlatit za auto po faceliftu, kde už naftová varianta dostala motor se vstřikováním common rail.
Další články

BMW X5, Superb nebo Range Rover. I takové čtyřkolky můžete mít za…
Dacia Duster patří mezi nejlevnější auta s pohonem všech kol na českém trhu. Co za její cenu seženete mezi…

Verdikt z německých STK: Jaká SUV, střední či malá auta tam dopadla…
Porovnali jsme statistiky německé společnosti TÜV z posledních tří let. Chtěli jsme tak zjistit, které typy…

Nová zpráva německých techniků: Problémy na STK mají Dacie a velké…
Tradiční statistika TÜV Report vyhodnocuje procento závad, které zaznamenají technici a stanicích technické…

Škoda Felicia II má právě 25 let. Jak jezdí exemplář s nájezdem pouze…
Dopoledne na Karlově mostě křest vodou z Vltavy, následně testovací jízdy organizované pro odbornou veřejnost…

Auto po důchodci i luxusní SUV. Co si můžete pořídit za cenu průměrné…
Průměrné ojeté auto stojí v Česku 228 tisíc korun. Za to jsme našli přes 30 aut různých značek, stáří i…

Britští řidiči vybírali nejspolehlivější ojetiny. Uspěla i Škoda Yeti
První mladoboleslavské SUV dostalo pochvalu za výbornou kvalitu zpracování, problémy má s elektrikou.

Silnice budou brzy klouzat. Pátrali jsme po laciných ojetinách s…
Vozy 4x4 lze najít i do 100 tisíc korun. Pořídíte za to BMW, Audi, Hondu i Škodu.

Socialistické "mezitypy" 100/110 a 105/120 jezdí skoro stejně. Test…
Na stejných silnicích a bezprostředně po sobě jsem si mohl vyzkoušet Škody 110 a 120. Od začátky výroby …

Na trhu s ojetinami jsou čím dál starší octavie. Jejich cena však …
Průměrná Škoda Octavia na trhu s ojetinami je osm let stará, stojí 236 529 Kč a má najeto 129 tisíc kilometrů…
