Nelakované nárazníky, kliky i vnější zpětná zrcátka. Jedinou součástí vnitřní výbavy byl airbag řidiče. Chybělo dokonce i plato kryjící zavazadlový prostor nebo dvířka u přihrádky spolujezdce v palubní desce. Taková byla svého času nejlevnější Škoda Fabia první generace v provedení Junior. Poháněl ji poměrně málo populární tříválcový benzinový motor 1,2 HTP.

Několika z nich se nyní různé instituce prostřecnictvím Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových zbavují. Tři takové s karosérií hachback a v pěkné červené barvě patnáct let využívali jako referentské vozidlo zaměstanci Generálního finančního ředitelství z Ostravy. Z počtu najetých kilometrů je evidentní, že se jim moc často za volant "Juniora" nechtělo. Jeden z vozů totiž za tuto dobu najel 80 tisíc, druhý pak 100 000 kilometrů. Teprve poslední si "odkroutil 132 000 kilometrů.

Na to, jak vlastně vypadají, a jaké další automobily stát nabízí, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Nejnižší možné ceny, za které si lze tyto vozy (bez možnosti reklamace) koupit, jsou stanoveny na 31, 24 a 16 tisíc Kč. Logicky se jejich ceny snižují úměrně k nájezdu kilometrů. Tedy ta nejméně oježděná Fabia Junior má cenu nejvyšší.

Suzuki SX4 je spolehlivé rodinné auto
Doporučeníhodné ojetiny do 150 tisíc korun. Vybrali jsme z hodnocení TÜV

Stejná instituce, tedy Generální finanční ředitelství Ostrava, už nepotřebuje ani další exempláře vozy Fabia první generace. I když bílý hatchback a červený kombík již jsou o něco lépe vybaveny, příliš rychlosti si v nich za volantem neužijete. I je totiž pohání agregát 1,2 HTP s maximálním výkonem 40 kW.

Auta od GIBS nejsou tuctová

Do seznamu nabízených položek tentokrát přispěla i Generální inspekce bezpečnostních sborů. Jak Ford Focus z roku 2012 (nabízený od 57 000 Kč) tak i Mercedes-Benz C 320 CDI 4Matic z roku 2008 (inzerovaný za 49 000 Kč) jsou totiž nepojízdné. Focus má zničený svůj původně poměrně výkonný motor, Mercedes je po havárii na přední část karosérie. U něho je oficiální kalkulace opravy bezmála půl miliónu korun.

Malou kuriozitou pak jsou dva Renaulty původně využívané pracovníky Státní veterinární správy Olomouc. Jak Twingo, tak i Clio jim poškodily kroupy a oprava by stála tolik, kolik je aktuální cena vozidel. Tudíž si lze pojízdné vozy s důlky v karosérii koupit za zhruba dvacet tisíc Kč.

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových nabízí v aukci i motocykl Jawa 50 z roku 1968 za vyvolávací cenu 25 100 Kč
Nová nabídka "státního autobazaru". K mání je BMW i Jawa 50

Přestože budou výše uvedená vozidla zřejmě jen obtížně prodejná, občas se mezi desítkami inzerovaných vozidel najdou některá, která by mohla ještě docela dobře posloužit. Například plně pojízdná a funkční Avia A 31 TL valník z majektu plzeňské Fakultní nemocnice, u které je nejnižší požadovaná suma pouhých pět tisíc Kč.

Případně lze uvažovat o dvou "jedničkových" Superbech, které už nepotřebuje vedení ostravské filiálky Generálního finančního ředitelství. První z nich je dobře udržovaný, je mu 12 let a s motorem 2,0 TDI najezdil 200 000 kilometrů. Získat ho lze za 93 000 Kč. Druhý pak je o dva tisíce levnější. Zřejmě hlavně kvůli poškozenému krytu jednoho ze zadních světel.

Opět je tentokrát nabízen automobil Porsche 911 GT3. Do provozu bylo zaregistrováno v roce 2014, má najeto jen 24 000 kilometrů, ale už stihlo výměnu motoru. Zájemci si ho můžou prohlédnout poslední červnový den v Ústí nad Labem. Vyvolávací cena pro aukci je 2,7 miliónu korun.