Nelakované nárazníky, kliky i vnější zpětná zrcátka. Jedinou součástí vnitřní výbavy byl airbag řidiče. Chybělo dokonce i plato kryjící zavazadlový prostor nebo dvířka u přihrádky spolujezdce v palubní desce. Taková byla svého času nejlevnější Škoda Fabia první generace v provedení Junior. Poháněl ji poměrně málo populární tříválcový benzinový motor 1,2 HTP.

Několika z nich se nyní různé instituce prostřecnictvím Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových zbavují. Tři takové s karosérií hachback a v pěkné červené barvě patnáct let využívali jako referentské vozidlo zaměstanci Generálního finančního ředitelství z Ostravy. Z počtu najetých kilometrů je evidentní, že se jim moc často za volant "Juniora" nechtělo. Jeden z vozů totiž za tuto dobu najel 80 tisíc, druhý pak 100 000 kilometrů. Teprve poslední si "odkroutil 132 000 kilometrů.

Na to, jak vlastně vypadají, a jaké další automobily stát nabízí, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Nejnižší možné ceny, za které si lze tyto vozy (bez možnosti reklamace) koupit, jsou stanoveny na 31, 24 a 16 tisíc Kč. Logicky se jejich ceny snižují úměrně k nájezdu kilometrů. Tedy ta nejméně oježděná Fabia Junior má cenu nejvyšší.

Stejná instituce, tedy Generální finanční ředitelství Ostrava, už nepotřebuje ani další exempláře vozy Fabia první generace. I když bílý hatchback a červený kombík již jsou o něco lépe vybaveny, příliš rychlosti si v nich za volantem neužijete. I je totiž pohání agregát 1,2 HTP s maximálním výkonem 40 kW.

Auta od GIBS nejsou tuctová

Do seznamu nabízených položek tentokrát přispěla i Generální inspekce bezpečnostních sborů. Jak Ford Focus z roku 2012 (nabízený od 57 000 Kč) tak i Mercedes-Benz C 320 CDI 4Matic z roku 2008 (inzerovaný za 49 000 Kč) jsou totiž nepojízdné. Focus má zničený svůj původně poměrně výkonný motor, Mercedes je po havárii na přední část karosérie. U něho je oficiální kalkulace opravy bezmála půl miliónu korun.

Malou kuriozitou pak jsou dva Renaulty původně využívané pracovníky Státní veterinární správy Olomouc. Jak Twingo, tak i Clio jim poškodily kroupy a oprava by stála tolik, kolik je aktuální cena vozidel. Tudíž si lze pojízdné vozy s důlky v karosérii koupit za zhruba dvacet tisíc Kč.

Přestože budou výše uvedená vozidla zřejmě jen obtížně prodejná, občas se mezi desítkami inzerovaných vozidel najdou některá, která by mohla ještě docela dobře posloužit. Například plně pojízdná a funkční Avia A 31 TL valník z majektu plzeňské Fakultní nemocnice, u které je nejnižší požadovaná suma pouhých pět tisíc Kč.

Případně lze uvažovat o dvou "jedničkových" Superbech, které už nepotřebuje vedení ostravské filiálky Generálního finančního ředitelství. První z nich je dobře udržovaný, je mu 12 let a s motorem 2,0 TDI najezdil 200 000 kilometrů. Získat ho lze za 93 000 Kč. Druhý pak je o dva tisíce levnější. Zřejmě hlavně kvůli poškozenému krytu jednoho ze zadních světel.

Opět je tentokrát nabízen automobil Porsche 911 GT3. Do provozu bylo zaregistrováno v roce 2014, má najeto jen 24 000 kilometrů, ale už stihlo výměnu motoru. Zájemci si ho můžou prohlédnout poslední červnový den v Ústí nad Labem. Vyvolávací cena pro aukci je 2,7 miliónu korun.