Nedávno jsme se podívali na stylová auta v ceně okolo 200 tisíc korun, která jsou sice svým způsobem zajímavá a vystupují z šedi běžného provozu, ale zároveň nikdy nevystoupí ze stínu, který na ně vrhá jejich slavná historie či výrazně úspěšnější modely.

Teď si však trochu spravíme náladu a mrkneme na auta, která si s sebou tento filozofický rozpor nenesou.

Čtěte také: Když se chcete odlišovat. Vybíráme stylovky do 200 tisíc

BMW Z3

BMW Z3.

Z3 je vůbec první roadster německé značky vyrobený ve větším počtu kusů. Jediným jeho přímým předchůdcem je exotická Z1 z konce osmdesátých let, ale ta je s počtem 8000 kusů extrémně vzácným youngtimerem, za který dávají sběratelé patřičné finanční obnosy.

Model Z3 je ovšem jiné kafe. Vyrobilo se ho bezmála 300 tisíc kusů, stojí na podvozku uznávané a prověřené řady 3 generace E36 a do 200 000 korun je z čeho vybírat.

Sportovní roadster nadčasových tvarů byl vybaven buď slabšími čtyřválcovými motory o objemech 1,8 a 1,9 litru, popřípadě vynikajícími řadovými šestiválci.

Právě šestiválec s manuální převodovkou je ideální a v dané cenové relaci stále ještě dosažitelnou volbou, ačkoliv větší výběr se otevírá u čtyřválců. Fajnšmekři svého času volili modely s označením Z3 M, které disponovaly stejnou technikou, jako soudobá M3.

Jak ale asi tušíte, zde se bavíme o neporovnatelně dražších autech.

Zajímavá, ale opět dražší varianta, je také Z3 Coupé, přezdívaná pro svůj poněkud zvláštní tvar „klaunská bota". Dražší je proto, že většina zájemců upřednostnila volné nebe nad hlavou, takže se kupátek vyrobilo výrazně méně. Ať už ale sáhnete po jedné nebo druhé volbě, vždy dostanete nanejvýš stylový a skvěle jezdící roadster, který má dodnes více příznivců, než následující Z4.

Ta totiž přišla v roce 2002 s velmi kontroverzním vzhledem, nesoucím rukopis tehdejšího šéfdesignéra BMW Chrise Bangla. Pokud byste po Z4 přece jenom zatoužili o něco více, můžete se v dané cenové relaci poohlédnout i po ní. Její ceny totiž spadly proti Z3 o dost rychleji.