Tedy úpravce… Alpina se sice soustředí na modifikace vozů od BMW, ale prodává je pod vlastní značkou, má totiž status automobilky.

V roce 1992 se německá firma, založená Burkardem Bovensiepenem, vrhla na osmičkovou řadu a vybrala si dvě zmíněné dvanáctiválcové verze: 850i a 850CSi. A právě ta druhá se stala základem pro jeden z nejvzácnějších, nejrychlejších a nejúžasnějších vozů, které nesou logo Alpina.

Zatímco ve výchozím BMW má V12 v 850CSi objem 5,6 litru, v Alpině je o deci větší. Kromě zvýšení objemu došlo také na nové sání, novou klikovou hřídel, upravený výfukový systém s katalyzátorem z nerezové oceli a přeprogramování řídicí jednotky. Výsledkem je zvýšení výkonu z 381 koní (280 kW) u BMW na 416 koní (306 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm.

Nová Alpina B12 5.7 Coupe dokázala podle výrobce zrychlit z nuly na stovku za 5,8 sekundy - ve skutečnosti byla podle dohledatelných informací ještě svižnější - a uměla jet až 300 km/h. Ve své době šlo o jedno z nejrychlejších aut planety, které mohlo konkurovat i supersportům věhlasných italských značek.

Nabídlo také několik technických zajímavostí. Tou největší je asi převodovka Shift-Tronic, což je zjednodušeně řečeno automatizovaný manuál. S řadicí pákou se tedy pracuje stejně jako v jakémkoli autě s ručně řazenou převodovkou, nepotřebujete ale levou nohu, chybí tady totiž spojkový pedál. Spojka je ovládaná elektronicky.

Zvláštností může být také přední kapota z karbonu, na níž najdeme chladicí otvory a také NACA otvor, tedy aerodynamický prvek známý především z letadel. Občas ho ale můžeme spatřit i na výkonných autech.

Alpin B12 5.7 Coupe (pozor, nepleťte si s Alpinou B12 5.0 Coupe, tá vychází ze slabšího BMW 850i, takže má pod kapotou jen pětilitr) vzniklo jen 57, z toho 32 exemplářů dostalo zmíněnou převodovku Shift-Tronic.

A to je případ i kousku, který se právě objevil v Česku na prodej. Auto z roku 1996 má najeto jen 47 338 kilometrů a prodejce tvrdí, že je po prvním majiteli a v perfektním stavu.

Cena je bohužel jen na vyžádání, ale z minulosti víme, že za hezké exempláře se platilo částkami i okolo 3 milionů korun.