Stavbou se řadí víc mezi městské skútry – vejde se do každé mezery (jak v koloně, tak na parkovišti) – ale jízdním komfortem a výkonem motoru obsáhne i větší rádius než katastr obce. Papírově nepatří k nejlehčím, v praxi však jeho nadstandardní hmotnost nepoznáte. Velký podíl na tom má modernizovaný jednoválec, který jako jeden z mála ve své kategorii naplno využívá legislativní limit 11 kW. V krátkém sprintu s pevným startem tak těžko najdete přemožitele a ani na dálnici s ním nebudete za brzdu provozu, byť k českému dálničnímu limitu kousek chybí. Hltání kilometrů ve velkém ostatně není nakloněna ani aerodynamika; bez příplatkového plexi vás boj s větrem v rychlosti nad 100 km/h rychle omrzí.

O to víc zábavy skýtá zátah motoru od spodních otáček, podpořený solidně dimenzovaným podvozkem, a hlavně velkými průměry ráfků. Ty přijdou vhod jak na propadlých kanálech, tak v rychlejších obloucích, kde se Medley vede stejně snadno a přesně jako kolejové vozidlo. Na okresce se tedy rozhodně neztratí, ale jeho hlavním revírem budou stejně městské bulváry, postranní uličky a křižovatky. Právě při častém postávání na semaforech kdekdo ocení nový prvek výbavy – systém start-stop. A pokud zrovna nepatříte mezi zastánce této ekologické funkce, stiskem tlačítka OFF se jí můžete snadno vzdát. Větší radost vám (nejen při čekání na zelenou) třeba udělá možnost spárování displeje uprostřed řídítek s chytrým telefonem. Design přístrojového panelu je moderní a dozvíte se z něj všechno podstatné – včetně toho kdo volá. Na obrazovce svého smartphonu si naopak můžete díky aplikaci připomenout, kde jste vlastně svůj Medley ráno zaparkovali. A když si dáte práci s vyplňováním údajů, telefon vám připomene i končící platnost STK.

To vše ušetří sice trochu místa v hlavě, ale velikost úložného prostoru možná potěší víc. Pod sedlo, na které se mimochodem pohodlně vejdou dvě dospělé osoby, totiž není problém zamknout ani pár přileb.  A kdyby se k nim náhodou nevešly všechny drobnosti, které zrovna nechcete vláčet po kapsách, pořád je k dispozici ještě uzamykatelná přihrádka v přední kapotě. V ní můžete cestou i doplnit energii v mobilu díky integrovanému USB konektoru.

Piaggio Medley je aktuálně v České republice v prodeji za 86 900 Kč, model Medley S, který je vyšperkovaný červenými doplňky a pružinami pak pořídíte za 88 900 Kč.