Pokud v novém Fordu Mustang Mach-E GT šlápnete plnou silou na pedál acelerátoru, pak si můžete být jisti, že vás přetížení pěkně zatlačí do sedačky. A nastane to již za pouhou půl sekundu. Točivý moment, jaký dva elektromotory pohánějící všechna čtyři kola vyvíjejí, je totiž 860 Newtonmetrů. Tato hodnota je, pro zajímavost, o patnáct procent vyšší, než kolik se naměřilo v případě supersportovního exkluzivního Fordu GT.

Auto si i se všemi důležitými detaily můžete prohlédnout v naší komentované fotogalerii.

A nezáleží přitom úplně na tom, jaký z jízdních režimů jste si předtím zvolili. Osobně jsem si to vyzkoušel na několika dlouhých rovinkách v okolí polského hlavního města Varšava. Právě tam se konala mezinárodní novinářská prezentace této nejvýkonnější verze prvního elektrického SUV značky s modrým oválem ve znaku.

A když už vás rychlostní limit nebo blížící se zatáčka přiměje přesunout pravou nohu na druhý pedál, pak zase zažijete přetížení v opačném směru. Ford totiž tento vůz nechal opatřit brzdovou soustavou od specializované firmy Brembo. Jsem přesvědčen, že tak "kousavé" brzdy nemá žádný jiný elektromobil.

Nový Ford Ranger se představil. Svezeme se ale až za rok
Nový Ford Ranger se ukazuje. Bude umět svítit také do boku

Současně má verze GT oproti dříve nabízeným verzím tohoto vozu má GT zásadním způsobem zvýšený výkon. Jedná se o 487 koňských sil.

“Mustang Mach-E GT jasně demonstruje, jaký má elektrický pohon potenciál přinášet radost z jízdy,” říká Geert van Boyen, vedoucí oddělení jízdních vlastností ve Ford of Europe.

Teoreticky je možné s novým Fordem Mach-E GT jet rychlostí až 200 kilometrů v hodině a z klidu na rychlost 100 km/hod se rozjet za 4,4 sekundy. To jsem samozřejmě na polských komunikacích nezkoušel, už proto, že část silnic byla pokryta tenkou vrstvou občas zledovatělého sněhu.

Plný potenciál odhalí až na závodní dráze

Rovněž jsem nemohl okusit speciální jízdní režim Untamed Plus, protože ten je určený pouze pro jízdu na závodním okruhu a vůz díky navigaci pozná, že na něm nejste a nedovolí ho zapnout. Teprve tam bych mohl naplno otestovat, jak moc stabilní je vůz v rychle projetých obloucích, čemuž mají napomáhat širší speciálně vyvinuté pneumatiky a adaptivní podvozek.

Ten je ale i v režimech určených pro "civilní jízdu" podle mě až příliš tvrdý. To se zřejmě nebude líbit těm, kteří se často musí pohybovat na silnicích s nevalným povrchem.

Nový Ford Ranger se již připravuje do výroby
Ford čeká "výživný" rok 2022. Smršť novinek má pokračovat také v tom dalším

Během testovacích jízd jsem ve voze obsazeném dvěma dospělými muži dosahoval spotřeby v rozmezí 25 – 29 kWh na sto kilometrů jízdy. To je samozřejmě více, než kolik tvrdí výrobce (20 kWh), ale vliv na to nepochybně měly venkovní teploty v rozmezí mínus čtyři až mínus sedm stupňů Celsia.

Od klasických verzí Mustangu Mach-E se verze GT liší také opticky. Hlavním markantem zvenčí je jiný přední nárazník a speciální tmavá maska s 3D efektem. Uvnitř pak upoutají speciálně tvarovaná přední sedadla a loga GT.

Auto, které má v základní výbavě třeba také prémiový audiosystém B&O nebo kamerový systém zobrazující okolí v úhlu 360 stupňů, se prodává za částku 1 914 900 Kč.