Tento doklad fakticky znamená zlevnění (v cenách s DPH) o zhruba sto tisíc korun oproti loňskému roku, kdy už běžel předprodej. Informace o cenách naleznete na konci tohoto materiálu. Je totiž současně první recenzí tohoto modelu v českých podmínkách.

Na vzhled a detaily konkrétního testovaného vozu se podívejte do naší komentované fotogalerie.

Éra speciálně konstruovaných rodinných velkoprostorových vozů se chýlí ke konci. Část zákazníků zvolí místo nich SUV, jiní, kteří opravdu lpějí na velkém vnitřním prostoru, přesedají do osobních verzí užitkových vozů. I na ně jsou ale kladeny stále vyšší požadavky. Například z hlediska komfortu, bezpečnosti i jízdních vlastností.

Všemu tomu se samozřejmě logicky snažili vyhovět konstruktéři nové generace nejmenší dodávky značky Volkswagen, tedy modelu Caddy. V redakčním testu jsem prověřoval variantu Life (tedy tu určenou pro přepravu minimálně pěti lidských pasažerů). Poháněl ji osvědčený dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 75 kW, který byl propojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Tato kombinace je ve verzi Life podle aktuálního akčního ceníku tou nejlevnější. I s DPH přijde na 639 900 Kč. Sériová výbava již odpovídá klasickým rodinným vozům. V interiéru tedy najdete rovněž multifunkční volant, rádio s dotykovým displejem, klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a řadu dalších věcí.

V souladu se současným trendem v interiéru ubylo tlačítek a ovladačů. Například rovněž režimy světel se přepínají na dotykové plošce, pro vstup do hlavních položek menu (klimatizace, elektronických asistenčních systémů a pomocníků pro parkování) slouží další “panýlek” pod centrálním displejem.

Verze multimediálního systému, která byla instalována v konkrétním testovaném voze, se sice po ranním nastartování vozu spouštěla leckdy i celé minuty, pak však sloužila bez problémů. Prostřednictvím dotykové obrazovky se nyní v Caddy spouští dokonce také vyhřívání sedaček.

Nuda to není…

Řidič se tak v tomto voze z produkce divize Volkswagen Užitkové vozy může cítit prakticky stejně jako v nové generaci Golfu. Kvalita použitých materiálů je přece jen o stupínek horší, avšak díky různorodým povrchovým úpravám a vzorování nepůsobí vůbec fádně.

Navíc, tu máte o poznání více odkládacích prostor než v klasickém rodinném hatchbacku či kombíku. Peněženku, doklady, poznámkový blok a další drobnější věci lze odložit do schránek na horním okraji palubní desky, svetr dešník či dámskou kabelku pak zase do přihrádky pod stropem nad předními sedačkami. I pod nimi jsou ještě šuplíky.

Všichni ti, kteří jsou přece jen méně pohybliví, nebo zase často potřebují manipulovat s dětskými sedačkami, uričtě ocení dostatečně široké posuvné dveře po obou stranách karosérie. Zadní lavice je rozdělena v poměru 60:40, přičemž všechny její části lze sklápět, překlápět směrem dopředu a dokonce vyjímat. Na větší část jsem si sám netroufl, ale tu menší I méně fyzicky zdatný jedinec zvládne třemi jednoduchými kroky z auta vyložit nebo ji zase vrátit na původní místo.

Čekal jsem, že zde bude přece jen o něco více místa, než ve skutečnosti je. Za řidiče s výškou 186 centimetrů si stejně narostlý jedinec sedne klidně i s kloboukem na hlavě (rezerva nad temenem byla přibližně dvacet centimetrů), zato před koleny už zbývaly jen zhruba dva centimetry. Cestování zpříjemní sklopné odkládací stolky.

Zato nadchne velikost a využitelnost zavazadlového prostoru. Nakládání těžších předmětů usnadňuje nízko položená hrana. Potěší čtvercový půdorys a kolmé boky. Na nich jsou ještě záčky pro zavšení nákupních našek, nalezl jsem také dvanátctivoltovou zásuvku a schránku pro uložení heveru.

Podvozek o třídu lepší

Pokud přesednete z minulé do současné generace vozu Caddy a ujedete prvních pár kilometrů, pak určitě poznáte rozdíl v jízdních vlastnostech. Zejména tehdy, pokud v zatáčce zadními koly “trefíte” nějakou tu nerovnost”. Zatímco dříve byl podvozek tohoto modelu uzpůsoben především pro převážení těžkých nákladů a komfortně se choval až po naložení minimálně stovek kilogramů, nyní je to zcela jiný případ.

Hlavním důvodem je využití platformy MQB, která byla původně v koncernu Volkswagen určena pro vozy nižší třídy – tedy počínaje Golfem, přes Octavii, Audi A3 nebo Seat Leon. V souvislosti s tím se změnilo řešení zadní nápravy a odpružení. Místo původních listových per jsou tu vinuté pružiny. Díky tomu je průjezd proděravělou okreskou komfortnější, bezpečnější a v konečném důsledku také rychlejší.

Pohonná jednotka, která pracovala pod kapotou, je schopná zajistit příjemné cestovní tempo i s plně naloženým vozem. Jen při předjíždění je vhodné přeřadit hned o dva rychlostní stupně. Řazení je ostatně příjemné. Takovou hladkost a plynulost chodu páky ve vymezených drahách by Caddymu mohla závidět většina klasických osobních aut.

Líbily se mi dostatečně dimenzované brzdy a rovněž naladění posilovače řízení. Na poněkud horší úrovni než v průměrném osobáku nižší střední třídy je odhučnění motoru a rovněž výhled z místa řidiče směrem šikmo vpřed. Již i tak poměrně masivní sloupek čelního skla je totiž ve spodní části rozvětvený, přičemž takto vzniklé malé trojúhelníkové okénko výhled pranic nevylepšuje.

Naopak potěšení provozovatelům vozu přinese spotřeba. Při poklidné jízdě po venkovských silnicích jsem na palubním počítači zaznamenal spotřebu od 5,2 do 5,7 litrů nafty na sto kilometrů. Na tuzemské dálnici pak samozřejmě vinou většího aerodynamického odporu narostla na zhruba 6,5 až sedm litrů.

Příklady cen:


Caddy Cargo – krátký rozvor


2,0TDI 55 kW (diesel 6st.) - 399 000 Kč

2,0TDI 75 kW (diesel 6st.) – 446 774 Kč

2,0TDI 90 kW (diesel 6st.) - 473 616 Kč

1,5 TSI 84 kW (benzin 6 st.) - 408 406 Kč

Caddy Life – krátký rozvor

2,0TDI 75 kW (diesel 6st.) – 528 099 Kč

2,0TDI 90 kW (diesel 6st.) - 558 852 Kč

1,5 TSI 84 kW (benzin 6 st.) - 491 735 Kč


Caddy California

– od 554 770 Kč


Caddy Maxi Cargo – dlouhý rozvor

od 478 349 Kč


Caddy Maxi Life – dlouhý rozvor

od 591 092 Kč


Caddy Maxi California

od 608 100 Kč


Všechny uvedené ceny jsou bez DPH