TEST: Vzhledem Hyundai Kona rozhodně zaujme. Ale co dál?
Hyundai nedávno představil své nejmenší SUV zvané Kona, do něhož vkládá velká očekávání. Vyzkoušeli jsme verzi s litrovým tříválcem a pohonem předních kol.
Korejská značka má s novinkou celkem ambiciózní cíle – dle vlastních slov chce zatraktivnit značku a oslovit nové zákazníky, ale nové malé SUV má zároveň automobilce pomoci k dosažení pozice nejsilnější asijské značky přítomné v Evropě. Pravdou je, že segment SUV je nejrychleji rostoucí, takže to logiku má, ovšem o tom, jestli se to povede, nám víc prozradí spíš budoucnost. V současnosti alespoň víme, jak Kona vypadá a jak jezdí.
Kona (jméno odkazuje na název města na Havaji) má vyšší stavbu karoserie, jak je u SUV běžné, ale přesto je velmi kompaktní. Karoserie o délce 4165 mm (podobně jsou na tom třeba Peugeot 2008 nebo Renault Captur) přesto stojí na celkem štědře dimenzovaném rozvoru 2600 mm. Výška dosahuje hodnoty 1550 mm.
Hlavní zbraní nového modelu je jistě velmi výrazný design. Kona rozhodně v davu nezapadne a v podmínkách běžného provozu budí tato novinka určitě pozornost. Může za to nejen rozměrná šestiúhelníková maska chladiče, ale i čtveřice světlometů. Horní pár je výrazně užší a zasahuje až do kapoty. V duchu současnosti je karoserie po svém obvodu chráněna plasty, které vozu dodávají ještě výraznější dojem robustnosti.
Zatím jen s tříválcem
V Česku se v současné době prodává zatím pouze jedna motorizace: litrový tříválec s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Dosahuje výkonu 120 koní (88 kW) a točivého momentu 172 Nm. V praxi to při hmotnosti 1308 kg znamená zrychlení z klidu na 100 km/h za 12 sekund a maximální rychlost 181 km/h.
Pro malé SUV jsou to dostatečné hodnoty hlavně ve chvíli, kdy budete mít možnost sami sešlápnout pedál plynu. Motor je totiž příjemně a nečekaně živý a ochotně se vytáčí za doprovodu sytého a relativně příjemného zvukového projevu. Je z něj cítit lehkost. Motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, která má přesné dráhy, ale při přechodu přes neutrál trochu zadrhává. Ovládání vozu je snadné a čitelné. Řízení je dostatečně přesné a rychlé, s dobře nastaveným posilovačem.
Z trochu vyšší pozice za volantem je dobře zřetelný interiér novinky. Palubní deska kombinuje oblé tvary (kulaté a oválné výdechy topení) s hranami, ale celkově je přehledná a její funkce jsou snadno dostupné. Hyundai vždy dbal na funkčnost infotainmentu a u Kony v této tradici samozřejmě pokračuje.
Další články

Rychlost rozhodně nechybí! Test nové generace Hyundai i20
V recenzi nové verze menšího hatchbacku z nabídky korejské značky se zaměřujeme také na porovnání silných…

Prostě prostorné rodinné auto: První test nového Volkswagenu Caddy
Tuzemské zastoupení divize Volkswagen Užitkové vozy odtajnilo akční ceník nové generace modelu Caddy platný…

Zimní test nejlepšího elektromobilu na světě: Jak obstál v Česku…
V recenzi supervýkonného elektromobilu jsem se samozřejmě také zaměřil také na jeho dojezd a schopnost jeho…

Postup do nejvyšší ligy: Dojmy z první jízdy s novou generací Dacia…
Už dvanáct let rumunská značka Dacia nabízí zákazníkům model Sandero. Již v lednu přijde na trh třetí…

Jen pěkný kukuč nestačí: Test Hondy e ukázal, že je spíše jen…
V recenzi prvního elektromobilu japonské značky Honda jsem se zaměřil především na hodnocení toho, zda je…

Pozor na mokro! Jinak je hybridní Cupra Leon ST PHEV skvělé auto
Zatím jen jediný den jsem mohl jezdit s novou verzí kombíku španělské sportovní značky Cupra. Poprvé je ovšem…

Test Hyundai i30 kombi po faceliftu: Jak pomáhají přidané Volty?
Třetí generace vozu Hyundai po třech letech výroby dospěla k modernizaci. Vůz jsem již mohl prozkoumat v…

Test sdílené Tesly Model 3. Na silnicích v Českém středohoří…
V recenzi momentálně nejprodávanějšího elektromobilu světa jsem se zaměřil také na spotřebu v různých…

S Volkswagenem ID.3 poprvé po Česku: Jezdí výborně, ale kompromisů je…
Ve stejný den, kdy měla v Praze premiéru Škoda Enyaq iV, jsem převzal ke krátkému testu Volkswagen ID.3. Tedy…
