TEST: Osmiválcový Lexus LC 500 nás dostal. Je to skvělé GT se sportovním duchem
Automobilka Lexus je sice relativně mladá, má za sebou sotva 28 let existence, ale díky orientaci na kvalitu se dostala daleko. S novým vrcholným kupé v podobě modelu LC 500 se ale dostává ještě mnohem dál.
Lexus je proslavený tím, že produkuje tuny hybridních modelů, ale čas od času si (i díky tomu) dovolí dát do auta pořádný motor. Točivý osmiválec o objemu pěti litrů je jedním z behemotů své doby. Skvělá V8 schopná střídat Atkinsonův a Ottův cyklus se 32 variabilně ovládanými ventily, vstřikováním D-4S a řadou různých pokrokových systémů dosahuje výkonu 477 koní při 7100 ot/min a točivého momentu 540 Nm při 4800 ot/min, což jsou krásné hodnoty, které se brzy naučíte nazpaměť.
Ale hlavně, jak zní! Atmosférický motor je dnes vzácností sám o sobě a navíc, pokud ho dostanou do parády virtuosové z Lexusu, ocitáte se v koncertní síni.
Osmiválec je prostě boží
Hutný zvuk zpod přední kapoty proniká interiérem a vrývá se mi pod kůži. A není to žádné reproduktorem zkreslené falešné kvílení! Naopak, díky trubce od sání vedoucí až do palubní desky slyším skutečné tóny pětilitru! Nádhera… A pak samotný výfuk, který ve dvou ze čtyři potrubí ústících do koncovek využívá variabilní klapky, které citlivě přizpůsobují zvuk vaší náladě. Pokud pojedete v klidu centrem města, motor o sobě sotva dává tušit.
Začněte na to šlapat, probuďte v sobě vášeň a výfukový systém se vám přizpůsobí. A vy máte jistotu, že o vašem průjezdu budou vědět všichni. Nádherně propracovaný mechanický zvukový projev LC 500, který ježí chlupy na rukách je přesně to, co v celkovém dojmu hraje výraznou roli!
Co se týče jízdních vlastností, LC je jedno velké překvapení. Za prvé skvěle maskuje nemalou hmotnost. Je jasné, že luxusní GT nejvyšší třídy něco váží. V tomto případě minimálně 1,9 tuny, v plné výbavě verze Sport+ ještě o něco víc. Jenže má variabilní podvozek, nastavitelný efektním ovladačem vpravo vedle přístrojového štítu, samosvor a zmíněnou natáčecí zadní nápravu.
A to je fakt znát. Vůz je dobře vyvážen (54:46) a do zatáček se vrhá skutečně radostně. Pomáhá velmi přesné a hlavně přímé řízení s proměnným účinkem (mezi rejdy pouze 2,8 otáčky), motor posunutý těsně za přední nápravu, ale i evidentně důkladně naladěný podvozek. I s kovanými 21palcovými koly skvěle tlumí nerovnosti a během stovek kilometrů po nejrůznějších typech silnice jsem nezažil, že by mlátil nebo nějak jinak otravoval posádku.
Jízdní dynamika je jedním slovem návyková, a to hlavně kvůli točivému motoru, jehož chuť po otáčkách roste až směrem k omezovači v 7300 otáčkách. Tento vzácný pocit si užívám, dokud to jde, protože nevěřím, že Lexus ještě vyvine další objemný atmosférický motor.
Ostatně můj obdiv si značka získává i tím, že tento skvost do své vlajkové lodi vůbec nainstalovala. Jasně, v nabídce je za stejné peníze i šestiválcová hybridní verze LC 500h, ale o té teď vůbec nepřemýšlím. Nechám se raději dál unášet na vlnách touhy, kterou způsobuje každé sešlápnutí pedálu plynu, odměněné okamžitou reakcí a chutí ke zrychlování. Ostatně o dynamice vypoví určitě i čísla: zrychlení na 100 km/h zabere pouze 4,7 s a maximální rychlost dosahuje důstojné hodnoty 270 km/h.
Auto několika tváří
A pak je tu převodovka. Desetistupňový automat, který umí řadit sametově a poklidně, při 200 km/h točí lehce přes 2000 otáček a udělá všechnu práci za vás. Tedy pokud chcete. Taky můžete volič přesunout na M a položit prsty na magnesiová pádla a řadit si sami dle libosti. Musíte být ale ve střehu, neboť vás může překvapit štěkající omezovač v okamžiku, kdy se zasníte a zapomenete odřadit. Převodovka pomáhá i se spotřebou – průměrných 11,5 l/100 km se dá zvládnout v pohodě, ovšem reálnější je, že budete jezdit tak za 15 až 16 l/100 km, což odpovídá touze motoru po otáčkách.
Jeli jsme i hodně rychle. V takových případech mne těšila očekávaná stabilita velkého kupé. Jistota v zatáčkách a čitelné řízení pomáhají k pocitu naprosté soustředěnosti a potěšení ze souznění mezi člověkem a strojem. Lexus si hodně vyhrál s pozicí za volantem a na základě několika studií (!) určil ideální místo k sezení uprostřed vozu a dokonce přesně odhadl, jak vysoko mají být paty ve vztahu k nejnižšímu bodu sedáku.
Jak to pozná zákazník? Snadno, bude se v LC prostě cítit přirozeně a dobře. Když se nabažíte typického GT stylu jízdy, stačí přepnout do režimu Sport+, vypnout všechnu elektroniku (nejen kontrolu trakce) a proměnit gentlemana v chuligána. LC samozřejmě zvládá dětské triky, jako třeba zapálit zadní pneumatiky. Ale dá se vodit i čitelným smykem a přitom stále vypadat až neskutečně sexy.
Zkrátka a dobře, automobilka si s velkým kupé dala na čas a je vidět, že tento čas nepromarnila. Naopak, využila ho k tomu, aby všechny součásti vozu dotáhla do dokonalosti.
Lexus LC 500 už má český ceník. Základní cena obou verzí (V8 a hybridní V6) začíná shodně na 2 790 000 Kč ve výbavě Luxury. Když už ale přemýšlíte o Lexusu LC, určitě potřebujete nejvyšší výbavu Sport+ se samosvorem, variabilním řízením a systémem natáčení zadních kol. Ta stojí 3 130 000 Kč a potěší vás fakt, že jedinými příplatky jsou prodloužená záruka, metalíza za 38 000 Kč a k ní ochrana Lexus Protect za 9900 Kč.
Víc toho nepotřebujete. Co to znamená? Že plně vybavený Lexus LC 500 je výrazně levnější než Aston Martin DB11 a není drahý ani v porovnání třeba s Mercedesem AMG GT. Pokud byl někdy čas odhodit pochybnosti o emocionálním náboji japonských vozů, je to právě teď.
Lexus LC 500: Hodnocení a technické údaje | |
+ | úžasný točivý motor a jeho výkon |
+ | kvalita zpracování |
+ | jízdní vlastnosti |
- | ovládání infosystému pomocí touchpadu |
- | místo na zadních sedadlech |
- | výhled dozadu |
motor | zážehový osmiválec, atmosféricky plněný |
objem | 4969 cm3 |
max. výkon | 351 kW (477 k) při 7100 ot/min |
max. točivý moment | 540 Nm při 4800 ot/min |
převodovka | automatická, desetistupňová |
max. rychlost | 270 km/h |
zrychlení 0-100 km | 4,7 s |
kombinovaná spotřeba paliva | 11,5 l/100 km |
délka | 4770 mm |
šířka | 1920 mm |
výška | 1345 mm |
rozvor | 2870 mm |
pohotovostní hmotnost | 1970 kg |
zavazadlový prostor | 197 l |
cena od | 2 790 000 Kč |
cena testovaného vozu | 3 130 000 Kč |
Další články

Rychlost rozhodně nechybí! Test nové generace Hyundai i20
V recenzi nové verze menšího hatchbacku z nabídky korejské značky se zaměřujeme také na porovnání silných…

Prostě prostorné rodinné auto: První test nového Volkswagenu Caddy
Tuzemské zastoupení divize Volkswagen Užitkové vozy odtajnilo akční ceník nové generace modelu Caddy platný…

Zimní test nejlepšího elektromobilu na světě: Jak obstál v Česku…
V recenzi supervýkonného elektromobilu jsem se samozřejmě také zaměřil také na jeho dojezd a schopnost jeho…

Postup do nejvyšší ligy: Dojmy z první jízdy s novou generací Dacia…
Už dvanáct let rumunská značka Dacia nabízí zákazníkům model Sandero. Již v lednu přijde na trh třetí…

Jen pěkný kukuč nestačí: Test Hondy e ukázal, že je spíše jen…
V recenzi prvního elektromobilu japonské značky Honda jsem se zaměřil především na hodnocení toho, zda je…

Pozor na mokro! Jinak je hybridní Cupra Leon ST PHEV skvělé auto
Zatím jen jediný den jsem mohl jezdit s novou verzí kombíku španělské sportovní značky Cupra. Poprvé je ovšem…

Test Hyundai i30 kombi po faceliftu: Jak pomáhají přidané Volty?
Třetí generace vozu Hyundai po třech letech výroby dospěla k modernizaci. Vůz jsem již mohl prozkoumat v…

Test sdílené Tesly Model 3. Na silnicích v Českém středohoří…
V recenzi momentálně nejprodávanějšího elektromobilu světa jsem se zaměřil také na spotřebu v různých…

S Volkswagenem ID.3 poprvé po Česku: Jezdí výborně, ale kompromisů je…
Ve stejný den, kdy měla v Praze premiéru Škoda Enyaq iV, jsem převzal ke krátkému testu Volkswagen ID.3. Tedy…
