Toyota Corolla byla většinou vcelku nenápadným a solidním osobním automobilem nižší střední třídy, ale v řadě evropských zemí, včetně naší, ne tak běžným. Největší oblibu a prodejní úspěchy zaznamenal tento model v Americe, Asii a Austrálii.
V Evropě, přestože je zde také jeden z patnácti závodů, které ji vyrábějí, není navzdory pověstné kvalitě, mimořádné spolehlivosti a dlouhé životnosti, tak prodejně úspěšný. Počtem doposud vyrobených exemplářů, který už značně přesáhl hranici 40 milionů kusů, je Corolla mnoho let jednoznačnou světovou prodejní jedničkou. Teprve s odstupem za ní je v Evropě populární Volkswagen Golf.
Uvnitř nabízí slušný prostor
V nabídce je u nás Corolla jako 462 centimetrů dlouhý, tedy poměrně velký čtyřdveřový sedan s charakteristicky moderně tvarovanou, tříprostorovou karoserií a samostatným zavazadlovým prostorem vzadu.
Zřejmě proto, že u nás jsou v této kategorii upřednostňovány, na rozdíl od mnoha mimoevropských zemí, kratší pětidveřové hatchbacky a kombíky, nepatří i přes rostoucí prodeje k ne tak rozšířeným. Pro vyznavače hatchbacků ale Toyota nabízí model Auris.
Corolla uvnitř poskytuje slušný prostor - a to i pro cestující na zadních sedadlech. Sedadla jsou příjemná pro širokou škálu postav a mají dobře vyřešené boční držení těla v zatáčkách, zadní jsou dělená a sklopná, takže se dá při jízdě ve dvou či třech znatelně navýšit úložný prostor. Samotný zavazadlový prostor má objem 452 litrů.
Spotřeba vás nezničí
Díky tvarovému řešení má nová Corolla výtečnou aerodynamiku, s jednou z nejlepších hodnot součinitele odporu vzduchu (Cx = 0,27). Aerodynamika se spolu se sníženou hmotností a moderními motory podílí na příznivé spotřebě, která se v případě benzinových agregátů oficiálně pohybuje na hodnotě 5,6 až 6,0 l/100 km a 3,8 l/100 u 1,4litrového dieselu.
Zkušenosti s autem ukázaly, že se v běžném provozu dá bez problémů jezdit i celkem dynamicky s hodnotami o litr vyššími.
Nabídka motorů pro český trh obsahuje jen tři verze, dvě benzinové (1,3litrový motor o výkonu 73 kW/99 k a 1,6litrový čtyřválec o výkonu 97 kW/132 k) a jeden diesel (objem 1,4 l; výkon 66 kW/90 k).
Převodovka může být vedle základní šestistupňové mechanické také automatická, s plynule měnitelným převodem a o téměř 0,5 l/100 km nižší spotřebou. Komfort jízdy bez nutnosti řadit je kompenzován o poznání horšími dynamickými vlastnostmi (z klidu na 100 km/h zrychluje o 1,1 sekundy pomaleji).
Především solidní vůz
Nejnovější verze sedanu Toyota Corolla představuje, jak se dá u této značky očekávat, především solidní osobní vůz, u kterého je předpoklad, že hodně vydrží a bude spolehlivě sloužit delší dobu. Jízda se světově nejprodávanějším modelem je příjemná, podvozek je koncipován pro dálnice i necesty, takže si nechá hodně líbit.
Jízdní vlastnosti jsou vyvážené, spíše komfortní než sportovní, ale klientela, pro kterou byla Corolla konstruována, právě toto řešení vyžaduje. Povedené je řazení, které má lehký a přesný chod.
Atmosféricky plněná jedna-šestka pochopitelně netrhá asfalt, ale její schopnosti jsou adekvátní zaměření vozu. Výkonu má prostě akorát.
Pokud jde o vybavení, už základní verze Live, jejíž cena startuje na 369 900 Kč, nabízí mimo jiné sedm airbagů, včetně kolenního, hlavní asistenční systémy podvozku a brzd, klimatizaci, palubní počítač, autorádio a podobně. Za lépe vybavenou verzi Active je příplatek 40 000 Kč, ale u ní se vyplatí zvolit cenově zvýhodněnou verzi Limited, která je v nabídce také pro nejvyšší variantu výbav – Executive.
Toyota Corolla 1.6: Hodnocení a technické údaje | |
+ | komfortní podvozek |
+ | vnitřní prostor |
+ | přesné řazení |
- | síla motoru v nízkých otáčkách |
- | omezená nabídka motorizací |
motor | zážehový čtyřválec |
objem | 1598 ccm |
max. výkon | 97 kW (132 k) při 6400 ot/min |
max. točivý moment | 160 Nm při 4400 ot/min |
převodovka | šestistupňová, manuální |
max. rychlost | 200 km/h |
zrychlení 0-100 km/h | 10,0 s |
kombinovaná spotřeba | 6,0 l/100 km |
délka | 4620 mm |
šířka | 1775 mm |
výška | 1465 mm |
rozvor | 2700 mm |
zavazadlový prostor | 452 l |
cena modelu od | 369 900 Kč |
cena testovaného vozu | 493 600 Kč |