Přestože vás láska k automobilů provází celý život, nevyhnete se tomu, abyste měli svůj vlastní „blacklist“, na kterém budou auta, která prostě nedáváte. Někdo nemůže francouzská auta, jiný třeba italská, na mé černé listině byla dlouhé roky Corolla. A to od té doby, co někdo rozhodl, že z ekonomických důvodů dostane pohon předních kol. Od té doby mě přestala zajímat.
 
Nechápejte mě špatně, k modelu Corolla chovám hluboký respekt, už jen proto, že jde o nejprodávanější auto na světě, které Toyota vyrábí už od roku 1966. Ale proboha, proč muselo být tak zoufale ošklivé, nudné a jízdně tupé? A hlavně proč tak strašně dlouho?

 
Naštěstí i u Toyoty se konečně ledy pohnuly a po letech stagnace a minimálně po designové stránce nevýrazných modelech začal tenhle celosvětový gigant chrlit jeden zajímavější „auťák“ za druhým. Pro mě osobně tenhle přerod završila nová Corolla, která poslala do důchodu Auris. Vůz jsem k testu převzal v kombi provedení Sports Tourer s hybridním pohonem.
 
Konkrétně kombi bylo vyvinuto výhradně pro Evropu a jeho vývoj stál 60 milionů eur a vyžádal si na 400 000 pracovních hodin. Oproti dříve nabízenému Aurisu Touring Sports je Corolla Touring Sports o 58 mm delší, o 25 mm nižší a má o 100 mm větší rozvor. A právě výrazný nárůst v rozvoru posouvá Corollu TS do kategorie Škody Octavia, která u nás okupuje dlouhodobě první místo v prodejích.

Test Toyoty Corolla Hybrid
 
Toyota končí s diesely a Corolla už ani tento typ pohonné jednotky nenabízí. Místo toho má dvě hybridní varianty. První používá motor 1,8, výkonnější verzi pohání 2litr. Výkonový rozdíl je mezi nimi výrazný, jmenovitě 42 kW (58 koní), ovšem dodnes nelze žádný z hybridních automobilů Toyota označit jako vyloženě rychlý, natož sportovní. Tohle auto si nebudou kupovat lidé, kteří vyznávají rychlou jízdu.
 
HYBRID, U NĚHOŽ SE ANI NEMUSÍTE SNAŽIT


Hlavní parketou nové Corolly TS zůstává i nadále spotřeba paliva, která je opravdu vynikající. U nedávno testovaných hybridních modelů TMC (Toyota RAV4 a Lexus ES 300h) jsme se za výtečnou spotřebou museli honit a s plynovým pedálem pracovat extrémně opatrně. Corolla TS 1,8 Hybrid je ale jiná. Nevyžaduje tak delikátní přístup, a i naprosto běžné zacházení nežene spotřebu zbytečně vysoko. Při striktním dodržování rychlostních limitů se nám na trase cca 200 km dlouhé, kde polovinu tvořila dálnice, podařilo dosáhnout průměru 5,0 l/100 km, což nám vzhledem k faktu, že jsme se skutečně na eko jízdu nesoustředili, přijde jako skvělé vysvědčení.

test Toyoty Corolla Hybrid
 
Jestliže hybridní Toyoty rozhodně nejsou bůhvíjak rychlá auta, slabší hybridní Corolla je rychlostně spíše průměrná. Výkon systému 90 kW stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy, a to je na tuto kategorii prostě pomalé.
 
Na druhou stranu ještě že tak, protože hybridní Corolla TS, je vše, jen ne dynamicky založeným autem. A ani tak nejde o rychlost, jako spíš o řízení, které je naprosto němé. Pokud to risknete a pojedete „na blind“, pak budete podvozkem hybridní Corolly TS mile překvapení, protože auto přední nápravu poslouchá jako věrný ovčák. Jenže vy vůbec netušíte, co všechno si za volantem hybridní Corolly TS můžete vlastně dovolit, a tak jste ve finále spíš překvapeni, co všechno si klasický McPherson vpředu a multilink vzadu společně komfortně naladěným odpružením nechá líbit.

 
Hybridní Corolly mají nově vyvinutý akumulátor, který je z důvodu nižších výrobních, a tedy i prodejních nákladů zatím stále Ni-Mh a jeho kapacita zůstala na 6,5 Ah. Zvýšil se ovšem počet článků ze 168 na 180 a napětí stouplo z 201,6 na 216 V, což v konečném důsledku znamená, že tenhle hybrid umí jet daleko déle na elektřinu, snadněji se rozjíždí a lépe dobíjí akumulátor. I to výrazným způsobem ovlivňuje spotřebu paliva.
 
PROSTOROVĚ SE VYROVNÁ OCTAVII

Navzdory antisportovnímu charakteru tohoto vozu má naprosto skvěle tvarovaná přední sedadla s dobrým vedením těla a elektricky stavitelnou bederní opěrkou. Ke všemu ještě výtečně vypadají. Vůbec celý interiér je pohledný a plný kvalitních materiálů. Skvělý dojem umocňuje kontrastní prošívání přístrojové desky a takové drobnosti, jako je ambientní osvětlení interiéru, které je praktické, příjemné na oči a posouvá interiér o kategorii výše.

Test Toyoty Corolla Hybrid
 
Podobně parádně, byť daleko jasněji, je osvětlený také zavazadelník, konkrétně pásem bílých LED diod. Situace, kdy v noci hledáte něco v zavazadelníku a vzteky byste tu bludičku, kterou mnozí výrobci dodnes považují za dostatečné osvětlení, rozkousali, už nehrozí. Zavazadlový prostor má pravidelný tvar, hluboký je 1055 mm a v nejužším místě široký 1067 mm a v základní konfiguraci nabízí 598 litrů. To je sice méně než největší konkurenti, ovšem jen v řádu jednotek litrů.
 
Opěradla dělená v poměru 40:60 jsou ovládaná zevnitř a ve sklopené poloze tvoří rovinu, kde se v pohodě vyspíte. Dvojité dno ukrývá prostor na rezervu, ale v základu dostanete opravnou sadu. Hned za zadními sedadly se nachází také malý podlouhlý úložný prostor na drobnosti, případně cennosti, když aute necháváte někde zaparkované.

Design jsme záměrně vynechali, protože jde o čistě subjektivní záležitost, ovšem když novinku srovnáme s předchozími generacemi a započítáme i Auris, jde o skokovou záležitost. Nová Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid je designově vše, jen ne nudná a usedlá. A to si zaslouží pochvalu.
 
Prostorově se vyrovná Octavii, přestože maximální objem zavazadlového prostoru je o 134 litrů menší (1606 vs. 1740 l) a na zadních sedadlech je místa na rozdávání ve všech směrech, takže prostornost je hodně silnou stránkou nové hybridní Corolly TS. Jenže není tou největší. Tou je spotřeba paliva, kterou však vykoupíte defenzivní jízdou. Ta není ani tak volbou, jako povinností.

V galerii si můžete Corollu TS 1,8 Hybrid v druhé nejvyšší výbavě Selection detailně prohlédnout.

Toyota Corolla Touring Sports 1,8 Hybrid Selection: Technické údaje a hodnocení

+ design
+ spotřeba paliva
+ vnitřní prostor
+ komfortní podvozek
- slabší 1,8 není žádný rychlík
- němé řízení
motor zážehový atmosféricky plněný čtyřválec
objem 1798 cm3
max. výkon 72 kW (98 koní ) při 5200 min-1
max. točivý moment 142 Nm při 3600–5600 min-1
celkový výkon soustavy 90 kW (122 koní)
převodovka e-CVT
zrychlení 0-100 km/h 11,1 s
maximální rychlost 180 km/h (omezena)
spotřeba (město/mimo/kombinovaná) -/-/3,3–3,6 l/100 km
délka 4650 mm
šířka 1790 mm
výška 1435 mm
rozvor 2700 mm
pohotovostní hmotnost 1300 kg
zavazadlový prostor 598/1606 litrů
cena od 584 900 Kč (výbava Active)