1. Dejte si ponožky na stěrače

Jen máloco umí zkazit ráno tak, jako utržená gumička přimrzlého stěrače. Ponožky navlečené na stěračích zaparkovaného auta sice vypadají poněkud vtipně (možná až hloupě), ale faktem je, že vás mohou ušetřit této nepříjemné patálie.

Ponožka stěrač pochopitelně nezahřeje, ale zamezí jeho přimrznutí ke zledovatělému sklu. Potom už jen stačí nezapomenout ponožku sundat a stěrače stírají, jako by žádná zima nebyla.

2. Zrcátka chraňte igelitem

Podobná technika jako u stěračů a ponožek, tentokrát ovšem držící vzdušnou vlhkost dál od zrcátek. Pokud na noc obalíme boční zrcátka do igelitových tašek a zajistíme gumičkami, nenajdeme na nich ráno námrazu, zhoršující jejich použitelnost.

Zamrzlá boční zrcátka totiž umí být ještě větší otrava, než zamrzlá okna. Zrcátka se totiž hůř škrábou a mnohdy nepomáhá ani vyhřívání, které rozmrazí sklo velmi pomalu.

3. Prostříkněte zámky olejem

V dnešní době už je poměrně nepravděpodobné, abyste odemykali auto bez dálkového ovládání, ale přesto je dobré nepodcenit riziko zamrznutí klasického mechanického zámku na dveřích. Nikdy totiž netušíte, kdy přijdete k autu se zcela vybitou baterií a budete se muset dovnitř dostat pěkně „po staru“ klíčem.

Jenže v zimě je docela slušná pravděpodobnost, že zámek přes noc zamrzne a abyste této nepříjemnosti předešli, je třeba vstříknout do zámku něco, co zamrznutí zamezí. Spolehlivou klasikou je stará dobrá WD-40, ale podobně dobře poslouží i libovolný jiný olej ve spreji.

4. Při zamrznutí zámku nahřejte klíč zapalovačem

Když vám zámek na autě přece jenom zamrzne, může být jeho rozmrazení na dlouhé lokte. Zcela ideální je ampulka se směsí na alkoholové bázi, přidělená na klíčích, jenže ruku na srdce – kdo z nás si ji koupil a poctivě ji na klíčích nosí.

Naštěstí však existuje ještě jeden snazší a neméně elegantní způsob. Stačí si jen zapalovačem nahřát kovovou část klíče a tu potom zastrčit do zámku. Kov ohřívá kov velmi účinně a mělo by stačit jen pár sekund, než se zámek uvolní.

5. Vozte písek nebo kočkolit

I když máte v pozici domácích mazlíčků raději psi, možná byste měli zvážit přidání pytle se stelivem pro kočky do povinné výbavy. A když ne kočkolit, tak alespoň malý pytel s pískem.

Jak je totiž známo, kočkolit má poměrně široké možnosti využití a jedním z nich je i zlepšení trakce auta na ledovce nebo uježděném sněhu. Tady kočkolit díky větším granulkám funguje ještě lépe než písek, takže až nebudete schopni s autem vyjet zasněžený kopec, kočkolit nasypaný pod poháněná kola může být překvapivou pomocí.

6. Kočkolit v ponožce zamezí mlžení oken

A kočkolit ještě jednou, tentokrát však nikoliv pod kola, ale do interiéru. Veškeré mlžení oken v autě vzniká samozřejmě z vlhkosti, takže čím méně vzdušné vlhkosti v autě je, tím více se skla mlží. Bohužel natahání vlhka do auta (typicky ve formě sněhu na botách) zkrátka nezabráníte a tak nezbývá, než hledat způsoby, jak auto vysušit.

A přesně tady přichází na řadu kočkolit zabalený v ponožce, usazený prakticky kdekoliv v interiéru. Tento tip považuje řada lidí za mýtus, který ve skutečnosti nepomáhá, ovšem některé experimenty dokazují, že čerstvý kočkolit v bavlněných ponožkách opravdu vysaje alespoň část vlhkosti uvnitř auta.

7. Pokud možno, směřujte při parkování na jihovýchod

Pokud předpověď počasí na následující den hlásí alespoň trochu slunečného počasí, lze využít nejdostupnější a nejvýznamnější zdroj tepla – slunce.

Stačí postavit auto při parkování směrem na jihovýchod a první paprsky ranního slunce začnou okamžitě rozmrazovat čelní okno a celé auto.

Inspirace: Motor1.com