Aut v ceně do čtvrt milionu je na trhu stále méně. Počet klesl pod dvě desítky
Kdo chce opravdu levné auto, ten musí v České republice zamířit do autosalonů značky Dacia. Za 169 900 Kč je stále k mání model Logan.
Jestliže ještě na počátku 2017 si zákazník, který má na koupi nového auta připraveno nejvýše 250 000 Kč, mohl vybírat z nabídky 25 modelů, o rok později to bylo už jen 22 a na počátku letošního roku počet aut s takovouto cenovkou poklesl pod dvě desítky. Konkrétně jsme jich při průzkumu ceníků automobilových značek zastoupených na tuzemském trhu napočítali devatenáct. To znamená pokles o čtvrtinu během dvou let.
Současně se snížil i počet automobilek, které takto levná auta nabízejí. Například už neuspějete u Renaultu nebo u Suzuki. Rovněž současná generace Opelu Corsa, byť jde již o výběhový model, překračuje nyní zmiňovanou čtvrtmiliónovou hranici o téměř deset tisíc korun.
Je navíc reálný předpoklad, že se výběr bude nadále zužovat. V brzké době totiž skončí produkce bratislavské trojice (Volkswagen Up!, Seat Mii a Škoda Citigo) v provedení se spalovacími motory a brzy se vyprodají skladové zásoby vozu Fiat Punto, který se již pár měsíců nevyrábí. Také není jasné, za kolik začnou dealeři nabízet nová provedení například vozů Hyundai i10 (má přijít na sklonku letošního roku) nebo Mitsubishi Space Star. Právě tento model jako jediný v posledních měsících obohatil nabídku vozů v nejnižší cenové kategorii.
Bude ještě hůře!
Navíc se klidně může stát, že i u zbývajících vozů zastoupení jednotlivých značek přestanou prodávat takzvané "holobyty" a omezí počet výbavových stupňů. Vůz může zdražit také nahrazení letité pohonné jednotky novým motorem v souvislosti s požadavky na plnění přísnějších emisních norem.
Pokud opravdu chcete nové auto a nehodláte své konto odlehčit o vyšší sumu, než je právě těch 250 000 Kč, nejlépe uspějete u prodejců značky Dacia. To platilo před dvěma roky a nezměnilo se to. V této cenové relaci můžete získat pět ze šesti modelů, které tato automobilka aktuálně nabízí. Jedině SUV Duster má základní cenovku na touto hranicí (i když jen o 10 tisíc korun). Po dvou modelech pak zatím můžete získat u značek Fiat a Škoda.
Ve zmíněném finančním limitu samozřejmě zákazník dostane auto vybavené poměrně chudě. Například se v létě bude muset obejít bez klimatizace, a také rádio si bude muset zpravidla dokoupit. Jsou ale výjimky. Například jde o již zmiňovaný Fiat Punto nebo Seat Mii. Ten sice stojí o citelných 35 000 Kč více, než je třeba platit za základní verzi škodováckého Citiga, ale zákazník za částku 234 900 Kč dostane prakticky kompletně vybavené auto. Tedy včetně klimatizace, rádia, centrálního zamykání s dálkovým ovládáním a elektrického ovládání předních oken. Dokonce nepřiplácí ani za navigaci.
Konkrétní modely s přesnou cenou, motorizací a výbavou (klimatizace, rádio a podobně) najdete v naší fotogalerii.
Další články

Našli jsme 20 nejlevnějších nových aut s automatem. A kolik se za něj…
Automatická převodovka se dostává jako příplatková výbava prakticky do všech modelů, které jsou v současné…

V autoškolách se hromadí žáci. Komisaři je kvůli obavám z nemoci…
Je to paradox. Autoškoly jsou jako jedny z mála vzdělávacích institucí otevřeny i v době trvání pátého stupně…

Co s vybitým akumulátorem? Pomoci může i láhev s horkou vodou, radí…
Zima není pro startovací akumulátor tím ideálním obdobím. O tomto víkendu se čekají teploty kolem mínus…

Čas spalovacích motorů se velmi krátí. Leckde je zakáží už do pěti…
Více než třicet zemí na celém světě již oznámilo datum, kdy na jejich území začne platit zákaz prodeje nových…

Výběr pro zimomřivé: Kolik stojí nejlevnější auta s vyhříváním "všeho…
Právě teď prožíváme jedny z nejchladnějších dní roku. Zajímali jsme se tedy, na kolik v současnosti přijdou…

Na kolik vlastně přijdou auta s alternativními pohony? Našli jsme ta…
Automobilky stále více prosazují elektromobily. Na světě však existují i další alternativní pohony, které…

Změny pro řidiče v roce 2021: Levnější nafta, konečně průjezdná…
Kromě desítek nových typů automobilů rok 2021 přinese motoristům třeba také poslední škrábání starého…

Nové bezpečnostní testy aut: Seat Leon exceloval, pět hvězd má…
Letos se testování u nezávislé organizace EuroNCAP podrobilo méně vozů než v jiných letech. Drtivá většina z…

Autoškoly brzy zase otevřou. Jak vybrat tu správnou?
Problémů českého autoškolství je podle expertů velké množství. Reforma je nedohlednu, na Slovensku už s ní…
