Nešlo přitom o žádnou lehce přehlédnutelnou překážku na silnici, ale o zaparkovaný hasičský vůz, který stál na dálnici v kalifornském Culver City v levém pruhu a blokoval místo nehody, jež se na místě odehrála o něco dříve.

Řidič v Tesle Model S pak čelně naboural do zádi hasičského vozu a podle dostupných fotek je vidět, že nešlo o žádný pomalý ťukanec. Předek Tesly byl totiž částí doslova zaražen pod vozidlo hasičů. Nehoda si naštěstí nevyžádala žádná zranění.

Opět se však jedná o bouračku, ve které hraje důležitou roli zapnutý systém autonomního řízení. Podle řidiče vozu se totiž nehoda stala při aktivovaném Autopilotu. Ten však nezajišťuje plnohodnotnou funkci autopilota, a jak už po několikáté Tesla zdůraznila, i při jeho aktivování se musí řidič stále věnovat řízení vozu a dávat pozor.

Ačkoliv vůz umí sám měnit směr, zrychlovat, zpomalovat a vyhýbat se překážkám, pro bezpečnost vaší i okolí je ideální mít ruce stále na volantu. Tesla vám sice dovolí ruce z volantu úplně sundat, nicméně u posledních aktualizací systému jen po dobu 2 minut. Poté vás již začne palubní systém upozorňovat, že byste se měli plně věnovat řízení a pro případ nečekané situace mít ruce, nebo alespoň jednu ruku, na volantu.

Autopilot Tesly prostě ještě není zdaleka natolik dokonalý a umí chybovat. Vyšetřování se tedy bude snažit zjistit, zda se řidič opravdu věnoval řízení vozu. Prozatím není ověřeno, jestli například zasáhl do řízení ještě před nehodou a snažil se ji odvrátit, nebo jestli zcela nedával pozor, co jeho auto dělá.

Samozřejmě se prošetří i technická stránka věci. Třeba možnost, že Autopilot jednoduše selhal a nechal řidiče zcela na holičkách ve chvíli, kdy už byla nehoda nevyhnutelná.

Událost bude vyšetřovat rovněž americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB). Ten ostatně řešil i tragickou nehodu Tesly Model S z minulého roku, při níž její řidič bohužel zahynul.

NTSB tehdy vinila jak samotného řidiče, který dle všeho příliš spoléhal na funkci Autopilota, tak vinilia i automobilku Tesla, která u svých vozů dovoluje funkci autonomního řízení aktivovat i na špatně značených silnicích, na kterých očividně nemůže fungovat stoprocentně.