Ať už čtete diskuze na sociální síti reddit, na motoristickém serveru Jalopnik, na webu FocusRS.org nebo prostě jen koukáte na videa na YouTube, velká spousta majitelů se potýká s prakticky stejnými symptomy. Začíná to nevyrovnaným studeným volnoběhem, pokračuje nahodilým rozsvěcením kontrolky motoru a občasným vynecháním zápalu.

Po nějakém čase se vše horší a konečně se přidávají i potíže poukazující na jasného viníka. Focus začne spotřebovávat vodu, což se pochopitelně projeví hustým bílým kouřem z výfuku. Tady už začíná být zřejmé, že se jedná o těsnění pod hlavou, či v horším případě celou hlavu.

Majitelé už jsou tou dobou pochopitelně v kontaktu s dealerstvími a řeší reklamaci, ovšem jak se zdá, díly nejsou zrovna ukázkově dostupné a množí se případy, kdy majitelé Fordu na opravu čekají až šest týdnů. Naštěstí to však vypadá, že se Ford snaží pracovat na nápravě a z oficiálního prohlášení vyplývá, že o situaci dobře ví.

„Ford si je vědom, že někteří zákazníci Focusu RS z let 2016 a 2017 zažívají potíže s jejich motory, projevující se z počátku bílým kouřem a/nebo spotřebou chladicí kapaliny. Pracujeme na opravě pro všechny zákazníky. Mezitím, pokud vozidlo projevuje tyto symptomy, měl by zákazník navštívit svého prodejce kvůli prohlídce a záruční opravě.“

Z prohlášení vyznívá, že před sebou možná máme docela velkou svolávací akci. Těžko říci, jakého rozsahu problém je, a zda se týká Focusů RS po celém světě, každopádně je dost reálné, že se u některých aut budou měnit motory.

Kouřící Focus RS je vidět i na videu, nicméně zdá se, že zde je problém teprve v raném stádiu. Po prvotním silném zakouření, doprovázeném vynechávajícím volnoběhem, už z výfuku vychází pouze normální množství nakondenzované páry, odpovídající chladnějšímu počasí.