Konkrétně o tomto plánu mluví ministr životního prostředí Nicolas Hulot. Nejde přitom o nějaký výkřik, cíl je součástí oficiální politiky nedávno zvoleného prezidenta Emmanuela Macrona, která by měla z Francie udělat "nejčistší" zemi v Evropě s neutrální uhlíkovou stopou.

Jak přesně chce Francie zákazu prodeje aut se spalovacím motorem dosáhnout, zatím není jasné. Francouzi navíc vozům s alternativním pohonem příliš nefandí. V první polovině letošního roku se benzinová a naftová vozidla podílela na novém vozovém parku ve Francii zhruba 95 procenty.

Zato podíl elektromobilů činil jen 1,2 procenta a hybridů pak 3,5 procenta. Plán navíc bude vyžadovat vybudování potřebné infrastruktury.

Auto starší řidičky skončilo až v hotelovém bazénu.
Řidička si spletla plyn s brzdou a skončila s autem v bazénu

Francie je kromě toho známá pomerně starým vozovým parkem. I proto vláda připravuje různé investiční pobídky, které mají vlastníky starých aut přimět k výměně starého automobilu za nový a ekologický.

Nejprve prý různé výhody nabídne majitelům dieselových aut vyrobených před rokem 1997 a benzínových vozů vyrobených před rokem 2001.