Tato takzvaná V2I technologie (vehicle-to-insfrastructure) bude spojovat vozy s městskou infrastrukturou dopravních semaforů a řidičům nabídnou nejvhodnější rychlost, díky níž projedou všechny křižovatky na zelenou. Systém dostal název GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory) a doporučenou rychlost řidičům zobrazí na přístrojový štít. Díky němu nebude muset řidič zastavovat na semaforech, a pokud bude zastavení nevyhnutelné, upozorní řidiče, že může sundat nohu z plynového pedálu a na křižovatku dojet setrvačností.

Tato technologie zatím není dostupná zákazníkům, ovšem Jaguar Land Rover ji momentálně testuje v modelech Jaguar F-Pace. Tato technologie se ovšem neobjevuje poprvé, německé Audi představilo obdobný systém v roce 2016 u vybraných modelů A4, Q7 a Allroad v Las Vegas. Nicméně od té doby přibylo několik dalších amerických měst.

Rozšíření této technologie podle zástupců JLR zvýší bezpečnost tím, že řidiči se už nebudou hnát za zelenou na další křižovatku, což bude mít efektivní dopad také na kvalitu ovzduší v příslušném městě. Kromě toho systém druhotně zlepší mentální stav řidiče, protože ho zbaví velké porce stresu, vznikající při jízdně městem, protože více jak pětinu času řidič stráví právě čekáním na červenou a v následném pomalu jedoucím provozu.

Systém GLOSA však není výbavou spadající do kategorie autonomního řízení, jde o pokročilý asistenční systém řidiče.

Kromě toho JLR pracuje také na systémech informující posádky vozidel o volných parkovacích místech a také o tom, zda nejsou v jejich okolí na cestě záchranné sbory.

Na záběry z testování se můžete podívat na přiložením videu.