Samozřejmě, že auta při nehodách docela běžně hoří, jenže zatímco se hasiči za desítky let naučili účinně řešit požáry konvenčních aut se spalovacími motory, elektromobily jsou v tomto ohledu poměrně novou záležitostí. Prakticky všechna moderní elektrická auta jsou vybavena li-ion bateriemi, které hoří rády a mají pozoruhodnou schopnost vzplanout znovu.

Na místě bylo celkem pět hasičských vozů a 35 lidí a jak uvádí tisková zpráva rakouských hasičů, při boji s požárem zásadně pomohlo držet se instrukcí, které pro případ nehod dodává záchranným složkám sama Tesla. Jedná se o soubor poznatků, pravidel a rad, říkajících jak zacházet s výkonným elektromobilem v nejrůznějších situacích.

Je zde například upozornění týkající se toxických výparů z baterií, dále samozřejmě způsob samotné likvidace požáru, nebo i fakt, že se má Tesla 48 hodin od nehody parkovat v „karanténě“ - to pro případ, že by baterie náhodou opětovně vzplanuly.

Ilustrační obrázek.
Zatopené auto je hodně špatná koupě. Ale jak ho poznat?

Aby se dal požár baterií vůbec účinně hasit, je potřeba odpojit hlavní vedení vysokonapěťových článků od elektroniky auta. Tesla má pro tyto případy dva připravené přerušovací body, z nichž jeden musí být odpojen. První bod je ukrytý v předním zavazadelníku, ovšem pokud se vlivem nehody stane nedostupný (což byl i tento případ) musí se sáhnout po druhém bodu, skrytém v rámu levých zadních dveří.

Sem musí hasiči říznout kotoučovou pilou a teprve pak celé auto „vypnout“.

Následně je potřeba ochladit baterie velkým množstvím vody, aby se přestaly opakovaně vzněcovat. Tesla pro tyto případy doporučuje použití termokamery. Zajímavé je mimochodem ještě sledovat, že při nehodě hořely baterie jen v přední části. Aby vůz nevzplál celý, instaluje Tesla mezi jednotlivé bateriové moduly izolaci a zamezuje tak přeskakování plamenu z jedné části do druhé.