Displejů se však automobilka úplně nezbaví, to by v současné době ani nešlo s neustálým růstem moderních technologií, jejichž nastavení musí řidič právě přes obrazovky vidět a ovládat. Přijde ovšem vítané zjednodušení, například takové, jaké nedávno ukázal koncept Vision Coupe.

Ten má klasický středový displej tak chytře schovaný a zakomponovaný do tvarů přístrojové desky, že byste si ho zprvu možná ani nevšimli. Jedná se o naprostý opak „přilepených“ obrazovek na vrchu palubky jako u dnešních Mercedesů a třeba proti Teslám vypadá interiér konceptu Mazdy, jako by snad obrazovku infotainmentu ve výbavě snad ani neměl.

Japonská značka chce tedy u svých nejnovějších modelů vycházet z filozofie, kdy na prvním místě je řidič a jeho ničím nerušený výhled z vozu ven.

„V poslední době se staly velké displeje dominantou interiérů. Ačkoliv dnes musí být řidiči při jízdě zobrazováno velké množství informací, tyto obrazovky se mohou velmi rychle stát bariérou, která blokuje řidiči výhled z vozu,“ zaznělo od jednoho z designérů Mazdy v rozhovoru pro magazín The Verge.

Přestože plány ohledně produkce úžasného konceptu Vision Coupe zůstávají nejasné, zjednodušených designů palubních desek bez trčících a rozměrných displejů bychom se měli dočkat u budoucích modelů značky.

U modernizované Mazdy 6 pro rok 2018 jsme již navíc mohli spatřit upravený interiér, který byl částečně zjednodušen, nicméně trčící displej je na vrchu středového panelu stále přítomen. Je tak možné, že u zcela nové generace tohoto modelu (a také hatchbacku 3) už budou displeje mnohem lépe zasazeny do palubní desky.