Ostatně, kdo by nechtěl jen tak na silnici vytáhnout legendární rallyové Subaru, když se navíc jedná o Imprezu S5 WRC STI z roku 1998? Tedy ikonický závoďák z dob, kdy „erzetám" světového šampionátu v rally ještě Subaru vládlo pevnou rukou.

Japonec Junya Matsushita se však už nespokojil s vlastnictvím známé homologační verze, tedy Imprezy 22B, a když uviděl možnost zakoupit původně tovární karoserii a další techniku závodní Imprezy WRC šasi č. 31, zrodil se mu v hlavě odvážný plán.

KITT 2000.
VIDEO: Jak se řídí opravdový KITT ze seriálu Knight Rider? Tady máte odpověď

Výsledkem je tedy na první a možná i druhý pohled originální závodní vůz týmu Subaru, nicméně s hrstkou dílů, díky kterým mohl Matsushita vůz v Japonsku legálně přihlásit na silnici a dostat jej takzvaně „na značky“. A teď nemyslíme rally značky, které piloti potřebují k přejezdům mezi „erzetami", ale opravdovou silniční registraci.

Exteriérem a z velké části interiérem jde tedy o pravověrný závoďák, který ovšem místo ostrého závodního motoru a převodovky používá standardní vnitřnosti ze silniční Imprezy S204. Dvoulitrový plochý čtyřválec s turbem má okolo 320 koní (235 kW) a 432 Nm točivého momentu. Převodovka je nyní klasická šestistupňová manuální.

Dodge Li'l Red Express Truck.
Tenhle pick-up býval nejrychlejším autem amerických silnic. Díky mezeře v zákoně

I když můžete namítat, že se tím pádem nejedná o originální závodní stroj „na značkách“, Matsushita u své přestavby hleděl také na využitelnost vozu a jeho mnohem jednodušší údržbu.

„Auto jsem postavil s myšlenkou každodenního použití. Je tak mnohem jednodušší k řízení,“ řekl webu Jalopnik. Nehledě na údržbu závodní techniky, která by byla u podobného využití úplnou katastrofou. Ostrá rally auta se prostě uvnitř přeplněného velkoměsta necítí zrovna dobře. I tak ovšem majitel své „WRCéčko“ protahuje na klikatých silničkách okolo Tokia, kde se cítí mnohem lépe.

Nejblíže k opravdovému závoďáku je však interiér auta, který stále vychází i přes několik úprav z původního rally auta a je tedy nekompromisně vykuchán od všech zbytečností. Nenajdete zde třeba žádné odhlučnění. Pouze skořepiny, rám, hromadu karbonu a pozůstatky sériové palubní desky.

Mazda MX-5 jako prodejní stánek.
Mazda MX-5 nenabízí jen radost z jízdy. Tahle funguje jako stánek s občerstvením

Jediným luxusem je dodatečně instalované topení, aby se dalo v autě jezdit i v zimě. Podvozkově se pak taky jedná o původní WRC s odpružením a brzdami nastavenými pro asfaltové erzety.

Kolik do svého vysněného rally auta na silnici vložil Matsushita peněz, to samozřejmě nezmínil. Na tuto otázku se ovšem dobře neodpovídá žádnému nadšenci do aut. Znáte to - peníze budou, my tu nebudeme.