Nový měřící cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) výrazným způsobem zpřísnil měření spotřeby a emisní u nových automobilů a někteří výrobci s tím mají velké problémy. Dodávky nových vozů váznou, čekací lhůty se prodlužují. Obrovská množství nově vyrobených vozidel čekají na odstavných parkovištích na to, až projdou novým testovacím cyklem.

Jak obrovské problémy přechod na WLTP způsobuje, dokazuje nejnovější zpráva evropské asociace výrobců automobilů ACEA, ve které se uvádí, že v září roku 2017 se prodalo o ohromných 23,5 % automobilů více, než letos. Loni bylo v Evropské unii registrováno 1 427 013 vozů, zatímco letos jen 1 091 220.

Limotovaná edice vozu Dacia Sandero
Také Dacia Sandero umí být výjimečná. Limitované edice se vyrobí 400 kousků

I tak se však letos za prvních devět měsíců prodalo o 2,5 procenta více vozů, než loni. Tento efekt ale je dost podpořen srpnovým výsledkem, kdy prodeje narostly o 31,5 %, jelikož zákaznici se vozy snažili nakoupit ještě v době, kdy cyklus WLTP neplatil.

Nejvíce „trpí“ Volkswagen Group, který ve srovnáním s loňským rokem registroval o 48 % méně aut! Například Porsche prodalo o alarmujících 68,8 % méně, Audi o 60,7 %.

Zkušební cyklus WLTP nahradil dosavadní NDEC a v důsledku této změny zmizelo z trhu hned několik modelů. Některé pouze dočasně, jako například BMW M3, jiné úplně. Mezi ně patří třeba Jaguar XJR575 či Volkswagen GTI.