Německá značka, patřící pod křídla koncernu PSA, oznámila konec vynikajícího čtyřválcového motoru 2,0 Turbo, který byl doposud nejvýkonnější motorizací vlajkové lodi Insignia. Důvodem je adaptace přísných emisních limitů Euro 6d-TEMP a nové metodiky měření spotřeby paliva WLTP.

Přeplňovaný dvoulitrový motor, který se chlubil výkonem 260 koní, nahrazuje maloobjemový čtyřválec 1,6 s výkonem 200 koní při 5500 ot/min. a maximálním točivým momentem 280 Nm dostupných od 1650 do 4500 otáček za minutu.

Kvůli přísným normám je nový motor vybaven filtrem pevných částic a bude nabízen s manuální převodovkou, a také s automatem. I přes malý objem spalovacích komor by měla Insignia zrychlit z 0 na 100 km/h pod 8 sekund a rozjet se až na 235 km/h. Průměrná spotřeba se bude pohybovat v rozmezí 6,3 až 6,7 litru na 100 kilometrů.

Jestli Opel tímto krokem udrží slibný rozjezd prodejů nové Insignie, se teprve uvidí. K dnešní datu jich Opel za rok a půl od představení prodal na 155 tisíc kusů. Otázkou je, zad zákazníkům bude slabší 1,6 stačit. Insignia je přece jen větší auto a například francouzská konkurence jasně ukazuje, že více je prostě více.

Dvoulitrový zážehový čtyřválec v Insignii končí.Zdroj: Opel