Continental nazývá nové technologie pneumatiky budoucnosti ContiSense a ContiAdapt. První zmíněná pracuje s elektricky vodivou gumovou směsí, která přenáší impulzy z pláště k přijímači ve vozidle. Čidla na bázi pryže tak průběžně sledují hloubku dezénu a jeho teplotu.

V případě naměřených hodnot mimo standardní meze se pak pneumatika sama „připomene“ řidiči skrze infotainment systém. Další výhodou je okamžitého uzavření elektrického obvodu v pneumatice v případě defektu, o například lehce unikající pneumatice je řidič upozorněn ihned.

S touto technologií chce Continental dále experimentovat a plášť vybavit další řadou čidel s různými funkcemi. Třeba sledování stavu povrchu vozovky, teploty či přítomnosti sněhu. Ve všech případech by tyto informace opět směřovaly k řidiči, a to nejen do palubního systému ale třeba i do jeho smartphonu.

Druhá technologie ContiAdapt již funguje ve spojení s unikátním ráfkem s proměnlivou šířkou. Díky speciálním mikroprocesorům vestavěným v kole lze upravit tlak vzduchu v pneumatice. Tím lze změnit kontaktní plochu pláště podle povrchu vozovky, a tedy například zvýšit potřebnou trakci.

Fungují zde celkem čtyři kombinace tlaku a šířky ráfku, čímž se pokaždé vytváří ideální varianta pneumatiky pro jízdu na mokru, nezpevněné cestě, na kluzké silnici a za běžných podmínek. Systém také umožňuje snížit tlak dokonce pod hranici 1 baru pro případ vyproštění z hlubokého sněhu nebo průjezd nebezpečného úseku s takzvaným černým ledem.

Obě technologie představuje Continental v rámci konceptu pneumatiky budoucnosti, která by svými funkcemi vlastně zrušila nutnost sezónního přezouvání. Na svém voze byste tak používali jednu sadu pneumatik pro všechny možné situace až do chvíle, kdyby vás pneumatika sama upozornila, že má sjetý vzorek a je čas na výměnu.

Firma tímto reflektuje i potřeby automobilů budoucnosti, jelikož technologie hrají do karet autonomním a elektrifikovaným vozům. Nízký valivý odpor například umožňuje elektromobilům větší jízdní dosah na jedno nabití. Současně mohou být pneumatiky upraveny podle osobních preferencí řidiče nebo podle náhlých změn počasí, a to úplně bez zásahu řidiče.