Novinka městské rady má však celou řadu pravidel. S registrovaným hybridním vozem tak sice řidiči nemusí nic platit v modré a fialové zóně bez ohledu na to, zda jsou rezidenty městské části, kde právě zaparkovali, ale při parkování v zelených a oranžových zónách budou muset nadále nějakou tu kačku u automatu vysolit.

K registraci vozu pro tuto výhodu je přitom nutné splnit čtyři podmínky. Vůz musí být možné přepnout na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nesmí být vyšší než 183 koní (135 kW) a auto nesmí být starší deseti let od data první registrace. To vše musí být potvrzeno výrobcem automobilu, jeho výhradním zástupcem v Česku, nebo autorizovaným prodejcem.

Majitelé výkonných hybridů jako třeba nového Porsche Cayenne E-Hybrid, kde pouze šestiválec produkuje 340 koní (250 kW) a elektromotor přidává dalších 136 koní (100 kW), si tedy žádných výhod neužijí.

Majitele hybridů splňujících zmíněné podmínky pak jen zaplatí administrační poplatek 100 korun na magistrátu a jejich vůz bude od placení v modrých a fialových zónách oproštěn.

Toto opatření by podle expertů i automobilek mohlo zvýšit zájem o hybridní vozy mezi českými řidiči. Už loni v Česku se prodalo téměř tři tisíce hybridů, tedy dvakrát více než v předchozím roce. Letos je trend prodejů obdobný.

Výhody by ovšem mohly razantně ušetřit také firmám a jejich flotilám. Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu č. 1 (hlavní centrum Prahy). Oproti tomu pět hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 korun za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Zažádat o registraci je možné jen osobně na pražském magistrátu v Jungmannově ulici č. 35/29 v prvním patře, dveře č. 143. Zájemce musí ukázat kopii velkého technického průkazu nebo originál leasingové smlouvy, pro schůzku je potřeba se předem objednat na telefonu 236 004 354. Registraci je zapotřebí po roce obnovit.