A právě pro studenty bude v první testovací fázi, která začíná na začátku července v Praze, dostupná. Do služby se zapojí 15 nových Fabií.

Podle automobilky je hlavní myšlenkou projektu nabídnout mobilitu i přes omezený rozpočet a chybějící auto.

Výroba Škody Karoq.
Infografika: Podívejte se, jak Škoda rozšiřuje svůj závod v Kvasinách

Škoda Auto a Škoda Auto DigiLab přitom projekt financují, navíc poskytují studentům také mentory. Studenti se postarali o vývoj aplikace, grafický design, organizovali marketingové aktivity a vybrali auta. Pokud bude praktický test úspěšný a 300 studentů poskytne pozitivní zpětnou vazbu, bude služba k dispozici celé akademické obci tří univerzit a v budoucnu se může rozšířit i na další vysoké školy.

„Nápad vznikl na schůzce Škoda Auto ČR a rektorů tří pražských univerzit. Chápeme mobilitu budoucnosti jako cílenou službu a chceme akademickou komunitu touto platformou pro sdílení vozidel podpořit. Chceme zajistit, aby vždy mohla využít vhodnou nabídku mobility. Sdílená ekonomika je nejen pro mladou generaci mnohem více než jenom trend,“ prohlásil Luboš Vlček, vedoucí Škoda Auto Česká republika.

Jak by mohly vypadat kabriolety a roadstery od Škody?
OBRAZEM: Co kdyby Škoda vyráběla kabriolety? Mohlo by to vypadat nějak takhle

Škoda Auto DigiLab a tým studentů jsou nyní zodpovědní za operativní řízení. Pro službu Uniqway vyvinuli studenti ve spolupráci se zmíněnými firmami webovou stránku a aplikaci. Po bezplatné registraci studentskou kartou ISIC mohou být vozidla přes aplikaci vyhledána a pronajata. Speciální tlačítko Uniqway v každé z 15 Fabií informuje pomocí barevného kódu, zda se vozidlo nachází v povolené parkovací zóně nebo na správném místě pro vrácení vozidla.

Ceny za využívání služby zatím nebyly zveřejněny.