Automobilka Škoda musela pár týdnů po znovuobnovení výroby zastavit dodávky nových octavií koncovým zákazníkům. Podle řady zdrojů mají stejný problém jako nová generace Volkswagenu Golf. Jeho distribuce se zastavila již minulý pátek.

V určitých situacích zřejmě nemusí správě fungovat elektronická jednotka zajišťující nouzové volání vozu na tísňové linky. Takzvaný systém e-call umí v případě správného fungování po havárii, během níž došlo k aktivaci airbagů, poslat záchranářům informace o poloze vozu i počtu pasažerů v něm. Příslušné tlačítko může také zmáčknout řidič nebo spolujezdec. To tehdy, když je někdo z posádky v obtížích, například zdravotních.

"V průběhu interního šetření jsme zjistili, že některé vozy nového modelu Octavia mohou být postiženy nespolehlivým přenosem dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity (OCU3). Následkem toho nelze garantovat plnou funkcionalitu systému eCall / asistenta pro tísňové volání. Podle legislativy EU musí mít asistenta pro tísňové volání všechny nové modely od 31. března 2018. Proto jsme zareagovali, abychom toto nařízení respektovali. Značka Škoda pozastavila s okamžitou platností dodávky nových vozů Octavia. Vyhodnocujeme všechny detaily a pracujeme na řešení. Další kroky budou ohlášeny hned, jak to bude možné," uvedl pro Deník a Automix.cz Pavel Jína.

Zatím podle něho nelze říci, jak se bude postupovat v případě již provozovaných octavií čtvrté generace. Je možné, že dojde ke svolávací akci, možná je bude možné "opravit na dálku".

Chyba je údajně v řídící jednotce systému a zjistil ji samotný výrobce při kontrole kvality.

Zatím nebylo potvrzeno, zda se stejný případ týká také nových generací vozů Audi A3 a Seat Leon. Je to ale pravděpodobné.