Jedním z nosných designových prvků u nových Lexusů je hojně diskutovaná mříž chladiče, připomínající svým tvarem přesýpací hodiny. Na evropských provedeních velikost mříže tolik nevynikne, protože je uprostřed předělená povinnou registrační značkou, ale podíváme-li se na vozy pro USA (tedy jeden z hlavních trhů Lexusu), nabírá černá mříž mnohdy ohromných rozměrů. Dobře vidět je to například na SUV jménem RX, ale i na novém kupé LC nebo na letošním konceptu LF-1 Limitless.

Mladším kupujícím se odvážný design Lexusu s jeho gigantickou mříží prý líbí, ovšem totéž nelze prohlásit o starších a loajálních zákaznících, kteří mají během mnoha let třeba i několikáté auto japonské značky. Viceprezident Lexusu Jeff Bracken hovořil dokonce o tom, že mu mnoho starších zákazníků volá a během dlouhých telefonátů s ním rozebírá design, potažmo jeho směřování.

A stanovisko Lexusu? Japonská značka připomínky svých klientů pochopitelně nebere na lehkou váhu, ale moc dobře si zároveň uvědomuje, kde je její budoucnost. Není to dlouho, co byl průměrný věk zákazníků okolo šedesáti let a ačkoliv to může znít trochu neuctivě, faktem je, že takoví kupující nejsou pro značku z dlouhodobého hlediska nosní.

Právě proto Lexus dramaticky proměnil svůj design a začal se orientovat na mladší klientelu, které jsou určeny i modelové řady F a F Sport. A tento přístup zkrátka funguje. Na jedné straně sice odpadlo několik loajálních starších zákazníků, na straně druhé ovšem přibylo více těch mladších. Takže vzato striktně ekonomickou optikou, není moc co řešit. Jen se tu vyskytne pár lidí, kteří budou na Lexus trochu naštvaní.