Pneumatiky výše uvedených rozměrů jsou ty, které se používají na drtivou většinu rodinných aut – od velikosti Škody Fabie a podobných aut až po menší crossovery či středně velké hatchbacky a kombíky.

Testu těch nejmenších pneu (konkrétně se jednalo o rozměr 195/65 R15) se účastnil také výrobek tuzemské značky Barum. Model Polaris 5 skončil sice až ve druhé polovině výsledkové listiny, ale přesto by pro řadu motoristů nemuselo jít o vůbec špatnou koupi. To proto, že v kategoriích jízda na sněhu a ledu měl srovnatelné hodnocení s těmi úplně nejlepšími. Naopak zaostával v disciplínách jízda na suchu, na mokru a horší byl také z hlediska opotřebení.

To v praxi znamená, že lidé jezdící především ve městech či po dálnicích, by se měli poohlédnout po nějakém jiném produktu. Naopak neprohloupí lidé žijící či pracující v horských oblastech.

Nejlepšími pneumatikami v této velikostní kategorii byly Dunlop SP Winter Response 2, Goodyear Ultragrip 9+ a Michelin Alpin 6. Naopak spíše vyvarovat by se motoristé měli pneumatik General Altimax Winter 3, GT Radial Champiro Winterpro 2 a Kumho WinterCraft WP51.

Ty nejlepší si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Tento test zajišťovali specialisté německého autoklubu ADAC. Jde skutečně o důkladné a poměrně zdlouhavé zkoumání vlastností jednotlivých plášťů. Celé to trvá tři měsíce. Začalo se na na polygonu v Hannoveru, kde se všech testovaných šestnáct typů testovalo na dvou různých typech osobních automobilů. Senzory vyhodnocovaly vlastnosti při jízdě na suchu a na mokru. Stejný proces nastal na další dráze v Itálii. Nejdůležitější fáze se pak odehrávala ve Finsku. Měření probíhala na ledu, čerstvém prachovém sněhu, zledovatělém i rozbředlém sněhu. Část testů se tam odehrává i na veřejných silnicích.

Rozměr 195/55 R16 a 225/45 R17

Test odborného německého motoristického časopisu AutoMotorSport pak rozhodl o tom, že zájemci o kvalitní šestnáctipalcové zimní pneumatiky by se měli u obchodníků zajímat o pneumatiky Bridgestone Blizzak LM-005, Continental WinterContact TS 870 nebo Vredestain Wintrac. Ty všechny obdržely známku “velmi dobré”. Naopak pouze uspokojivého výsledku dosáhl produkt Toyo Observe S 944. Vždy šlo o rozměr 195/55 R16.

A jak si vedly pláště v největším testovaném rozměru 225/45 R 17? Ty posuzovali experti TÜV SÜD. Zde nejlépe uspěla letošní novinka německé značky Continental. Konkrétně WinterContact TS 870. “Fantasticky vyvážené jízdní vlastnosti, nejkratší brzdění na mokru a vynikající trakce na sněhu,” tak vyzdvihovali technici po testování její vlastnosti. Naopak jí trochu vyčítali jen průměrný valivý odpor ve srovnání s konkurenčními výrobky.

Druhé místo obsadila pneumatika Bridgestone Blizzak LM005 a třetí Gooodyear UltraGrip Performance+ Naopak výrobku Pirelli Winter Sottozero Serie 3 se moc nedařilo při testování na sněhu.

Metodika testování TÜV SÜD je poněkud odlišná: Komisaři nejprve ve všech disciplínách několikrát otestovali letošní novinku Continental. Její výsledky pak posloužily jako referenční.

Pokud nějaká další pneumatika dosáhla v dané disciplíně lepší výsledek než ta referenční, obdržela známku vyšší než 100. Pokud naopak horší, měla číslo pod touto hranicí. Všechny pneumatiky se testovaly vždy na několika vozidlech. Byly mezi nimi Volkswageny Golf minulé a současné generace s různými motorizacemi a rovněž Škoda Octavia se zážehovým turbomotorem.

Disciplíny jsou však podobné jako u předcházejících testů. Techniky zajímají parametry týkající zrychlení na sněhu, brzdění na sněhu, záběr na sněhu, ovladatelnost na sněhu, ochrana proti příčnému aquaplaningu, brzdění na mokru, ovladatelnost na mokru, brzdění na suchu, ovladatelnost na suchu, valivý odpor a rovněž hlučnost.