Dopravu v Praze chce zpestřit kromě populárního Uberu také nová česká společnost Re.volt, za kterou stojí dvojice Pavel Kuchta a Martin Matoušek. Ani ne za měsíc firma začne lidem v Praze nabízet dvacítku městských elektromobilů. O novince informoval server Deník.cz.

Malá vozítka s dojezdem 120 kilometrů a maximální rychlostí 80 km/h mají prý místním nabídnout rychlý a snadný pohyb po metropoli. Na délku totiž mají pouze 220 centimetrů a zaberou ani ne polovinu parkovacího místa. Navíc s nimi lze parkovat kolmo k chodníku i na místě, kde se normálně stojí podélně. Dále chtějí zaujmout jistou formou spontánnosti. Elektromobily budou totiž rozesety po celé Praze.

NXT 360.
Humvee stále žije. Ale na scénu se vrací už jako NXT 360

Když tedy budete potřebovat, přes mobilní aplikaci si jednoduše najdete nejbližší volné zaparkované auto, které vám bude po on-line ověření vaší identity zapůjčeno.

„Zákazník si nejprve musí stáhnout aplikaci a v té se zaregistrovat. Validátor pak jeho údaje prověří, včetně občanky a řidičáku, a pak jej vyzve na videohovor. Ten bude trvat jen pár sekund, chceme si ověřit, zdali je to skutečně on,“ upřesnil Deníku Kuchta.

Pohyb všech vozů budou v systému sledovat technici společnosti. Ti budou rovněž hlídat dojezd jednotlivých elektromobilů. Ve chvíli, kdy výdrž baterie klesne pod 30 procent, se aktivuje eko režim a k vozidlu dojede servisní pracovník a baterii na místě během pár minut vymění. „Nebude tak hrozit, že se vybije úplně a člověk pak někde zůstane viset.“

Ford Mustang.
TEST: Mustang zůstává autem ze staré školy. Naštěstí. Pořád je lepší s manuálem

Vozítka jsou dvoumístná, nabídnou malý zavazadlový prostor a jsou vybavena klimatizací, topením, střešním oknem, zadní kamerou pro ještě lehčí parkovaní, USB portem a čtečkou paměťových karet, takže si můžete během jízdy dobít mobil nebo pustit oblíbenou hudbu.

Už tedy pouze záleží, jestli se nová česká „carsharingová“ společnost v Praze uchytí. Re.volt láká případné zájemce na cenu 4 koruny za minutu výpůjčky elektromobilu. Za hodinku lítání po Praze tak vlastně dáte 240 korun. Kdo však někdy strávil hodinu v pražské zácpě, vidí případná negativa.

Zkouškou popularity a zájmu Re.volt teprve projde, ke spuštění služby má dojít za necelý měsíc. Zakladatelé ale vidí budoucnost slibně, zájem o sdílení automobilů prý v metropoli existuje, a následně by chtěli projekt dále rozšiřovat. Cílem je nakonec žluté elektromobily nabízet v každém větším českém městě.