Jak ukazuje video od Engineering Explained, do hry totiž vstupuje spousta faktorů. Jason Fenske ze zmiňovaného YouTube kanálu nechal přeměřit výkon svojí Hondy S2000 a aniž by byly výsledky výrazně překvapující, až pozoruhodně se od sebe navzájem lišily. Celkem byly vykonána čtyři měření, z nichž ve třech byl konstantní výkon a naopak se lišil točivý moment.

Ve čtvrtém se potom k dopočítání použila trochu jiná metoda a výsledkem je daleko vyšší výkon a podobný točivý moment jako u prvního měření.

Otázka zní, jak jsou takové rozdíly vůbec možné. Stručně řečeno, dynamometry nejsou standardizovány a používají různé způsoby měření. Třeba u prvních třech měření se použila metoda, kdy počítač dopočítává otáčky motoru z otáček kol. Jenže tyto dopočty se postupně lišily a protože existuje propojení mezi otáčkami a točivým momentem, hodnoty jsou jiné.

U čtvrtého pokusu se potom použil dopočet pomocí násobitele, čímž se podařilo získat podobné hodnoty, jaké by vyšly z měření na jiném typu dynamometru. A kde je pravda? Jak říká Jason, pravděpodobně někde mezi.

Ať už je ale naměřeno cokoliv, výsledek se bude vždy jistým způsobem odlišovat od pravdy. Takže k čemu tedy válcové dynamometry vůbec jsou?

Především k tomu, abychom viděli pokrok na výkonu při různých úpravách. Pokud totiž na jednom konkrétním přístroji změříme výkon auta se standardním nastavením a poté například po přidání turba či kompresoru, dostaneme hodnotu porovnatelnou s tou předchozí. Pokud bychom však chtěli přeměřit výkon dvou aut a porovnávat, museli bychom použít stejnou měřicí metodu na stejném přístroji.