Výběr pro zimomřivé: Kolik stojí nejlevnější auta s vyhříváním "všeho"?
Právě teď prožíváme jedny z nejchladnějších dní roku. Zajímali jsme se tedy, na kolik v současnosti přijdou automobily, u nichž nemusíte u zaparkovaného vozu ráno škrábat čelní sklo a po nastartování se vám ohřeje nejen pozadí, ale i ruce na volantu.
Pokud sháníte nový vůz a máte, stejně jako autor článku, rádi během jízdy příjemně teplý volant a naopak neradi škrábete ledem pokryté čelní sklo, pak byste měli brát v současné době v úvahu modely značky Ford.
Ta totiž, jak vyplynulo po našem pátrání v cenících jednotlivých automobilek prodávajících na tuzemském trhu svá nová auta, nabízí v cenové hladině do 500 000 Kč s požadovaným tepelným komfortem hned šestici modelů.
I s cenami si je (a dalších šest od jiných výrobců) můžete prohlédnout v naší fotogalerii.
V jejím případě je také výhodou, že zákazník, který požaduje vyhřívání sedaček, volantu i čelního skla, nemusí nutně volit verzi vozu s nějakým silnějším motorem nebo dražším stupněm výbavy. Za poměrně přijatelný příplatek si totiž zmíněnými prvky může nechat "dovybavit" už v tuzemsku nejdostupnější verzi Fiesty nebo i dalších vozů.
Paket s označením Winter Plus, který obsahuje všechny tři zmiňované prvky tepelného komfortu), totiž v jejím případě stojí 13 500 Kč. Celková cena Fiesty se základním litrovým zážehovým tříválcem a ve výbavě Trend, která dále obsahuje také třeba klimatizaci, rádio a tempomat, tak vyjde na 328 400 Kč.
Zmíněný paket Winter Plus nestojí ovšem, jak jsme zjistili, pro všechny modely Fordu stejné peníze. Nejdráže vyjde pro modely Focus a Ecosport. Tam za něj u dealerů budou vyžadovat patnáctitisícový příplatek. Naopak u vůbec nejdražšího vozu, který se vešel pod zmíněnou půlmiliónovou hranici (rodinné SUV Ford Kuga) je cena této výbavy kupodivu nejnižší - 12 300 Kč.
Nejednotný přístup Opelu
Druhým nejlevnějším vozem podle námi zadaných kritérií je podle nynějších ceníků Opel Crossland. Jedná se ovšem o doprodávanou verzi před faceliftem. Tento vůz přijde celkem na 342 900 Kč. I v tomto případě je možné zvolit nejlevnější nabízenou motorizaci a výbavu. Ovšem zákazník nesmí zapomenout zaškrtnout dva příplatkové pakety. Konkrétně jde o Zimní sadu zahrnující vyhřívání sedaček a volantu v ceně 13 500 Kč. K tomu pak ještě vyhřívání čelního skla za 8 900 Kč, což dohromady činí 22 400 Kč.
Výrok o možnosti mít vyhřívané sklo, sedačky a volant v nejlevnějších nabízených verzích, ovšem již neplatí o dalších vozech Opelu, které se také dostaly do našeho přehledu. A také o výrobcích dalších dvou značek - Škody Auto a Renaultu.
Zájemci o tuto výbavu v Opelu Astra (jak v hatchbacku tak i v kombíku s označením Sportstourer) totiž musí nejprve vybrat výbavový stupeň GS-Line a výkonný zážehový turbomotor 1,2 (107 kW). To samo o sobě dostane cenu auta o 40 000 výše než je "základ". Právě kvůli tomu pak taková Astra hatchback přijde na 450 990 Kč a kombi ještě o třicet tisíc dráže. Výslednou cenovku vozu přitom tento příplatek navyšuje jen o vcelku přijatelných 21 000 Kč.
Podobně je tomu u Škodovky. Z její nabídky lze v ceně do půl miliónu s požadovanou výbavou získat Scalu a Kamiq. V obou případech lze sice požadovanou výbavu přiřadit k základní motorizaci, kterou je tříválec 1.0 TSI - 70 kW, ale je třeba zvolit akční výbavu. Do základní Ambition totiž nelze nechat namontovat vyhřívaný volant. Vyhřívané sklo a sedačky už ano.
Proto se pak výsledná hodnota vozu vyšplhá v případě Scaly na 417 900 Kč a v případě Kamiqu na 474 300 Kč. Za jednotlivé zmiňované prvky tepelné pohody přitom mladoboleslavská automobilka vyžaduje poměrně sympaticky nízké příplatky. Vyhřívání sedaček, přičemž se jedná o přední i zadní dohromady, vyjde na 4800 Kč, vyhřívání volantu ubere z vašeho bankovního konta 3800 Kč a čelní sklo s odporovými drátky 5400 Kč.
Další články

Našli jsme 20 nejlevnějších nových aut s automatem. A kolik se za něj…
Automatická převodovka se dostává jako příplatková výbava prakticky do všech modelů, které jsou v současné…

V autoškolách se hromadí žáci. Komisaři je kvůli obavám z nemoci…
Je to paradox. Autoškoly jsou jako jedny z mála vzdělávacích institucí otevřeny i v době trvání pátého stupně…

Co s vybitým akumulátorem? Pomoci může i láhev s horkou vodou, radí…
Zima není pro startovací akumulátor tím ideálním obdobím. O tomto víkendu se čekají teploty kolem mínus…

Čas spalovacích motorů se velmi krátí. Leckde je zakáží už do pěti…
Více než třicet zemí na celém světě již oznámilo datum, kdy na jejich území začne platit zákaz prodeje nových…

Na kolik vlastně přijdou auta s alternativními pohony? Našli jsme ta…
Automobilky stále více prosazují elektromobily. Na světě však existují i další alternativní pohony, které…

Změny pro řidiče v roce 2021: Levnější nafta, konečně průjezdná…
Kromě desítek nových typů automobilů rok 2021 přinese motoristům třeba také poslední škrábání starého…

Nové bezpečnostní testy aut: Seat Leon exceloval, pět hvězd má…
Letos se testování u nezávislé organizace EuroNCAP podrobilo méně vozů než v jiných letech. Drtivá většina z…

Autoškoly brzy zase otevřou. Jak vybrat tu správnou?
Problémů českého autoškolství je podle expertů velké množství. Reforma je nedohlednu, na Slovensku už s ní…

V Americe vybírali auta s nejlepší zůstatkovou hodnotou: Zabodovalo…
Mezi automobilkami takzvané prémiové kategorie si prvenství odnesla další japonská značka - Lexus
