Opravdu se jedná o ekvivalent výdejního automatu na sladkosti, akorát si v něm vyberete své nové auto. Takto si nákup automobilu v budoucnu představuje čínská společnost Alibaba, která je tamním lídrem na poli internetového obchodu.

První automat na auta se má přitom v Šanghaji otevřít už zanedlouho. Způsob výběru auta opravdu vypadá jako z veselého sci-fi filmu, spojuje ale několik dnes již používaných technologií.

Vše začíná výběrem vysněného auta přes aplikaci na vašem smartphonu. Dokonce můžete začít i tím, že oblíbené auto vyfotíte projíždějící na ulici. Aplikace jej pozná a zkontroluje nejbližší automaty, zda je někde vůz k dispozici.

Po ověření vaší osoby na principu rozpoznání tváře a zadání údajů si pak auto zarezervujete k třídenní testovací jízdě, nebo si jej přímo na dálku zakoupíte.

U samotného automatu, který vypadá jako supermoderní verze patrových garáží, následně systém znovu ověří vaši tvář a konstrukce výtahů již auto přistaví přímo až k vašim nohám. Před skončením zkušební jízdy vás aplikace upozorní a následně vrátíte vozidlo zpátky do automatu.

Služba ovšem nebude k dispozici pro každého a přístup k automatům dostanou jen prémioví zákazníci Alibaby. Jen těm bude umožněno stáhnout si zmíněnou aplikaci. Uživatelé budou moci otestovat každé vozidlo pouze jednou a za dva měsíce vyzkoušet maximálně pět vozů.

Do služby už jsou v Číně zahrnuty značky BMW, Audi, Mercedes-Benz, Volvo nebo třeba Maserati. Takto vyřešený prodej nových vozů tedy Alibaba i zúčastněné značky myslí zcela vážně, přičemž do roku chce společnost otevřít po zemí desítky těchto zařízení.