I více než desetinásobný rozdíl může být mezi cenovkou příplatkového prvku "parkovací kamera" mezi modely zastoupenými v našem přehledu. Zatímco u starších, ale stále nabízených modelů značky Renault (konkrétně malé kombi Clio Grandtour) bude zaškrtnutí této položky při objednávání nového vozu stát jen 2500 Kč, například u řady typů značky BMW to může být třeba i 25 nebo i 31 tisíc. To v případě "trojkové" řady.

V popiscích pod desítkami fotografiemi minimálně čtyř vozů každé automobilky zastoupené v první desítce žebříčku těch na českém trhu nejúspěšnějších, najdete v galerii informace o celkové ceně nejlevnějšího provedení modelu s parkovací kamerou a rovněž i to, kolik si za ní dealeři účtují. Samozřejmě, pokud již není zahrnuta v ceně té konkrétní výbavy.

Takovou politiku razí u značek Toyota, Hyundai a ve většině případů také u Mercedesu. Dva modely s touto filozofií jsme našli rovněž v nabídce korejské značky KIA.

Parkovací kameru obvykle nelze objednat k těm nejlevnějším provedením daných vozů. Zejména, pokud se jedná o menší typy. Aby se totiž obraz z kamery mohl někam promítat, musí být totiž na palubní desce dostatečně kvalitní i velký barevný displej.

Parkovací kamera ve voze Mercedes-Benz GLE

Vůbec nejlevnější vůz vybavený z továrny parkovací kamerou je samozřejmě v nabídce rumunské Dacie. Jedná se o Logan, který přijde na 233 900 Kč. Jen o sedm tisíc korun dražší je Sandero. Leckoho ovšem při volbě, zda parkovací kameru objednat či ne, zarazí cena tohoto příplatku. U Loganu, Sandera a Dokkeru stojí nemalých 18 500 Kč. U SUV Duster pak dokonce 22 000 Kč. To už je docela významné procento z celkové hodnoty těchto levných automobilů.

Škoda má rozumnou politiku

Naopak poměrně levné jsou příplatky za kameru u tuzemské značky Škoda. Dokonce i u Superbu se za ni připlácí jen 9000 Kč,  v menších modelech Fabia, Scala Kamiq dokonce pouze sedm tisíc.

U většiny automobilek stojí parkovací kamera v novější generaci více než v té končící. Například u Peugeotů je to 13 ku 14 tisícům v případě dvou generací vozů 208 a 2008 a u Renaultu Clio 2500 ku 5000 Kč ( u Capturů dokonce 2500:10 000 Kč), v Octavii 4 se tento prvek naopak v porovnání s předešlou verzí zlevnil. Konkrétně jsou to tři tisíce. Dříve totiž stála parkovací kamera 14 800, teď se za ni platí 11 800 Kč.

Pod hranicí 300 000 Kč lze ovšem automobily s parkovací kamerou získat například od značky Hyundai (i10 a i 20) u Peugeotu (108 a dosluhující provedení hatchbacku 208), u Toyoty (Aygo), u Renaultu (Clio Grandtour) a dokonce i u Volkswagenu (UP!).

V tomto přehledu jsme zatím nebrali v potaz, jaké přesně má kamera funkce, jaký má displej rozlišení a jak přesně dokáže řidiči znázorňovat odstup od přepážek. Tomu se budeme věnovat někdy příště.