iSeeCars se zabývá průzkumem a analýzami trhu ojetin už nějaký ten pátek. V jejich poslední studii nyní figurovalo na 2,1 milionu vozidel od modelového roku 2014, které byly v široké paletě barev prodávány v období od září 2016 do srpna 2017. U těchto vozů se poté měřila v procentech ztráta na hodnotě v průběhu tří let od prvního vlastnictví dle jejich odstínu karoserie. Samozřejmě vůči původní ceně a s přihlédnutím na inflaci.

Výsledky studie nakonec ukázaly, že žlutě zbarveným autům klesla hodnota vůbec nejméně, kdy se během tří let jejich cena snížila v průměru o 27 procent. Hned za žlutou byla oranžová barva s 30,6 procenty a zelená s 30,9 procenty.

Kanaďan se proti pokutě odvolal a ta bude prošetřena.
Muž dostal pokutu, protože si za jízdy zpíval. Podle policie totiž křičel

Na druhou stranu nejhůře dopadla zlatě zbarvená auta s 37,1 procenty, přičemž jen o trochu lepší byla fialová s 36,7 procenty a béžová s 36,6 procenty. Tyto hodnoty jsou dále srovnány vůči průměru na trhu. Na celkově výsledky se můžete podívat v tabulce níže.

Průměrná ztráta hodnoty za tři roky dle barvy:

Barva Průměrná ztráta hodnoty za tři roky Rozdíl v procentech vůči průměru na trhu
Žlutá 27,0 % -18,5 %
Oranžová 30,6 % -7,8 %
Zelená 30,9 % -6,9 %
Bílá 32,6 % -1,6 %
Červená 32,7 % -1,4 %
Průměr na trhu 33,1 % -
Modrá 33,5 % 1,0 %
Hnědá 33,5 % 1,1 %
Šedá 33,5 % 1,2 %
Černá 33,6 % 1,6 %
Stříbrná 34,0 % 2,6 %
Béžová 36,6 % 10,3 %
Fialová 36,7 % 10,7 %
Zlatá 37,1 % 12,1 %

iSeeCars však k výsledkům studie dodává, že v obřím množství víceméně neutrálních barev jakými jsou u normálních aut třeba šedá, stříbrná či černá se žluté vozy objevují vcelku ojediněle. I na tuto skutečnost tak musí být přihlíženo. Navíc se většinou jedná o sportovní vozy, kabriolety a podobně "exotické" vozy. Výrazná barva je u této kategorie vozidel často i vyhledávanější, tudíž si v kombinaci s nízkým počtem vyrobených kusů vozy lépe udržují poptávku a svou cenu.

Co se týče času, žlutá barva karoserie jen lehce prodlužuje dobu, za kterou se ojeté auto prodá. Podle studie se průměrné, tři roky staré vozidlo prodá za přibližně 36,5 dní. U žlutých aut se tato doba dle výsledků prodlužuje na 41,5 dní. To může být odůvodněno právě jejich lépe udržitelnou hodnotou a rovněž počtem zájemců, jelikož ne většina lidí obecně preferuje výrazné barvy.

Tohle je 10 zajímavých technologií, které se nakonec moc neuchytily.
VIDEO: 10 podivuhodných technologií, které se v autech neujaly

Před žlutou je dále v žebříčku zelená s 36,2 dny. Auta se zlatým odstínem pak možná díky své ztrátě hodnoty a nižší ceně skončili na hodnotě 34,3 dnů, zatímco béžové vozy chce jen málo zájemců a prodej trvá v průměru nějakých 46,6 dní. Zbytek výsledků je níže v tabulce.

Průměrná doba strávená na trhu dle barvy:

Barva Průměrná doba strávená na trhu Rozdíl v procentech vůči průměru na trhu
Žlutá 41,5 13,8 %
Oranžová 38,1 4,3 %
Zelená 36,2 -0,7 %
Bílá 35,0 -4,0 %
Červená 40,9 12,2 %
Modrá 36,8 1,0 %
Hnědá 35,3 -3,2 %
Šedá 34,2 -6,2 %
Černá 36,0 -1,4 %
Stříbrná 38,8 6,4 %
Béžová 46,6 27,6 %
Fialová 33,2 -8,9 %
Zlatá 34,3 -6,1 %
Průměr na trhu 36,5 -